گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
آمادگی ستاد اربعین گیلان برای استقبال از زائران خارجی در مرز آستارا

دبیر ستاد اربعین گیلان از آمادگی اعضا و کمیته های زیر مجموعه این ستاد، برای استقبال از زائران خارجی اربعین در مرز شهرستان آستارا خبر داد و همکاری دستگاه های متولی را مطلوب ارزیابی کرد.

نادر عبدالله پور روز شنبه در جلسه ستاد اربعین گیلان در فرمانداری آستارا گفت: کمیته های حمل و نقل، بهداشت، فرهنگی، زیرساخت، خدمات شهری و امنیتی ستاد برای استقبال از زائران خارجی آماده و ۱۴ جایگاه سوخت در گیلان، برای ناوگان حمل و نقل زائران خارجی تعیین شده است.

وی بیان کرد: زیرساخت های مخابراتی واحد گذرنامه پایانه آستارا فراهم شده است و تعداد گیت های ورود و خروج، برای تسهیل تردد زائران باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر خارجی با گذر از مرز آستارا به کربلا عزیمت کرده بودند و پایگاه های بهداشت و درمان، با استقرار آمبولانس فعال و دفترچه های معرفی جاذبه های گردشگری گیلان به زائران توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: تامین امنیت زائران و سهولت تردد آنها در پایانه مرزی این شهرستان اهمیت دارد و در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

حسن رستم زاد افزود: از ظرفیت شهرستان تالش برای کمک به ستاد اربعین آستارا در استقبال از زائران خارجی استفاده خواهد شد و موکب های استقبال، با همکاری دستگاه های متولی آماده و تجهیز شود.

وی گفت: تسهیل تردد اتوبوس های حمل و نقل زائران، مد نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد و پیش از ورود زائران، باید ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در محوطه پایانه مرزی ساخته شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

print

پاسخی بگذارید