تاریخ: ۳:۴۷ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۸

ماجرا از سفر «ملکه نازلی»، مادر فوزیه، به تهران شروع شد. ملکه به تهران آمده بود تا دخترش را پس از موافقت محمدرضا شاه به مصر ببرد. اما فوزیه بعد‌ها متوجه شد که پس از این سفر دیگر هرگز به تهران بازنخواهد گشت.

سرویس سیاسی اقتصاد شمال ،فوزیه، خواهر ملک فاروق، پادشاه مصر، در زمان خود به عنوان زیباترین زن کره زمین شناخته می‌شد. باوجود اینکه زیبایی و قدرت را در اختیار داشت، اما، برخلاف پیش‌بینی بسیاری از ناظران، نتوانست زندگی آرام و باثباتی داشته باشد.
فوزیه، در میان خواهران ملک فاروق، زیباترین بود. همین زیبایی، توجه محمد رضا پهلوی، ولیعهد وقت ایران، را جلب کرد. محمد رضا پهلوی در مراسم عروسی پرخرج با فوزیه ازدواج کرد. مراسم عروسی دو بار برگزار شد. مراسم اول در مصر و دومی در تهران؛ که البته هر دو بسیار مجلل بود.
بنا به گفته روزنامه‌های آن زمان، فوزیه برای شوهرش «خوش‌قدم» بود. به طوری که پس از تبعید رضا پهلوی به آفریقای جنوبی، محمد رضا به بالاترین منصب آن زمان رسید. پس از حمله روس و انگلیس به ایران در سال ۱۹۴۱ رضا شاه از ایران تبعید شد. در نتیجه شرایط برای قدرت‌گیری فرزندش، محمد رضا، مهیا شد. فوزیه بزودی از محمدرضا شاه صاحب دختری به نام «شهناز» شد. بعد از یک دوره آرامش بنا به دلایلی، که احتمالا جز ملک فاروق کسی از آن خبر ندارد، اوضاع برای این زوج طوفانی شد.
ماجرا از سفر «ملکه نازلی»، مادر فوزیه، به تهران شروع شد. ملکه به تهران آمده بود تا دخترش را پس از موافقت محمدرضا شاه به مصر ببرد. اما فوزیه بعد‌ها متوجه شد که پس از این سفر دیگر هرگز به تهران بازنخواهد گشت. پس از رسیدن فوزیه به مصر، ملک فاروق بر باقی ماندن خواهرش در مصر اصرار کرد و بنا به دلایل نامعلوم خواستار طلاق فوزیه از محمدرضا شد. این امر روابط مصر و ایران را تنش‌آلود کرد.
ملک فاروق بعد‌ها گفت دلیل این تصمیمش این بود که فوزیه در ایران، عاشق مردی غیر از همسرش شده و این امر زندگی فوزیه را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل ملک فاروق تصمیم گرفت فوزیه را کلا از ایران دور کند.
اما هیچکس، حتی خود فوزیه، این روایت را تایید نکرد.
فوزیه؛ زیباترین شاهزاده جهان که زندگی پرآشوبی داشت

برخی منابع در کاخ پادشاهی فاروق مدعی شدند که فاروق می‌خواست همسرش «فریده» را طلاق دهد، اما نمی‌خواست تنها پادشاه یک کشور اسلامی باشد که چنین کاری انجام می‌دهد. علاوه بر این، فاروق می‌خواست در چنین شرایطی خواهرش در کنارش باشد تا وظایف ملکه را انجام دهد.

به گزارش الخلیج‌الجدید، پس از این واقعه، فوزیه دیگر به ایران بازنگشت. راه‌های بازگشت به ایران مسدود شده بود. او بعد‌ها با سرهنگ اسماعیل شیرین، آخرین وزیر جنگ در نظام پادشاهی مصر، ازدواج کرد و از او صاحب دختر و پسری با نام‌های نادیه و حسین شد.
پس از انقلاب ۲۳ ژوئیه ۱۹۵۲ مصر، فوزیه در شهر اسکندریه، و مشخصا منطقه سموحه، ساکن شد.
نادیه، دختر فوزیه، هم با یک بازیگری به نام یوسف شعبان داستان دیگری داشت. نادیه عاشق شعبان شد و علیرغم مخالفت خانواده‌اش با او ازدواج کرد. اما به دلیل عدم سازگاری با زندگی هنری شعبان، نتوانست مدت زیادی با او بماند و سرانجام به نزد مادرش فوزیه بازگشت.
فوزیه در سال ۲۰۱۳ و در سن ۹۱ سالگی فوت کرد. او قبل از مرگ درخواست کرده بود که در جوار شوهرش اسماعیل در قاهره به خاک سپرده شود.
print

پاسخی بگذارید