تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
احداث سد لاستیکی رودبار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به سد لاستیکی در حال احداث شهرستان رودبار گفت: قرار است ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این سد در شهرستان رودبار درنظر گرفته شود.

منوچهر جمالی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان با اشاره به حجم مشکلات پسماند گیلان اظهار داشت: مشکل پسماند از ابتدا یک مشکل بزرگ نبود اما امروز یک مشکل جدی و گسترده است و حل این معضل نیز نیازمند یک عزم ملی است.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به سد لاستیکی در حال احداث شهرستان رودبار تصریح کرد: قرار است که ۱۰  میلیارد تومان اعتبار برای احداث این سد در شهرستان رودبار در نظر گرفته شود که در این زمینه نیازمند حمایت و توجه جدی هستیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت و اهمیت افزایش سطح زیر کشت زیتون خاطرنشان کرد: افزایش سطح زیر کشت زیتون رودبار نیز نیازمند اقدام اساسی برای تأمین آب و حمایت‌های لازم در این زمینه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: هدف اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و تولید است و برای حل مشکلات، رفع موانع تولید و اشتغالزایی در شهرستان‌های فومن و شفت نیز نیازمند حمایت جدی هستیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز مخزن آب شرب در شهرستان سیاهکل نداریم اظهار داشت: بسیاری از شیرآبه‌های ناشی از انباشت زباله وارد رودخانه‌های سیاهکل می‌شود که وجود تصفیه‌خانه شیرآبه و پسماند از مطالبات ما در این منطقه است.

ذبیح‌الله نیکفرلیالستانی با اشاره به لزوم ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان کمیته امداد فاقد زمین و اراضی مشخص برای ساخت مسکن هستند که لازم است در این زمینه نیز به آن‌ها کمک شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پسماند یک فاجعه بزرگ زیست محیطی گیلان است اظهار داشت: با توجه به افزایش آسیب‌ها، برای ساماندهی سیلاب و رودخانه‌های گیلان نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

محمد‌حسین قربانی با اعلام اینکه توزیع عادلانه ثروت و اعتبار دولتی در اقتصاد مقاومتی شدیداً مورد توجه ما است افزود: در حوزه جهاد کشاورری نیز باید کار عملیاتی و اصولی در زمینه صنایع تبدیلی، شیلات و کشت بادام زمینی انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز این جلسه با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر رشت اظهار داشت: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان است و ساختمان این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در قسمت تجهیزات نیز ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه فاضلاب ۱۷هزار واحد مسکن مهر وارد تصفیه‌خانه فاضلاب آن می‌شود گفت: با تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، مجموع فاضلاب‌های لاکانشهر، شرکت پارس شهاب و شهرک سیدمصطفی خمینی به سمت این تصفیه‌خانه هدایت می‌شود و تا امروز ۲۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه تعمیرات اساسی شرکت کود آلی گیلان، احداث زباله‌سوز سراوان، اصلاح و بهسازی کارخانه کمپوست رودسر و محل دفن آن از جمله پروژه‌های فعال اقتصاد مقاومتی این سازمان هستند.

سید پویا شهشهانی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود یک میلیارد تومان برای پروژه بهسازی محل دفن زباله شهرستان آستارا اعتبار در نظر گرفته شد گفت: برای پروژه‌های شهرستان تالش نیز ۴ میلیارد، ۳ میلیارد برای لاهیجان، ۱۵ میلیارد برای رودسر و املش و لنگرود اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه دو سوله تخمیر شرکت کود آلی رشت بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند خاطرنشان کرد: این شرکت به دلیل فرسودگی تجهیزات و به دلایلی تعطیل شده بود اما امروز فعال است.

تسنیم

print

پاسخی بگذارید