تاریخ: ۱۹:۴۶ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۱

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: سه واحد مسکونی ساختمان موقوفه مرحومه عذرا خاکپور پس از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی دونچالی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در گفت‌وگویی اظهار کرد: وقف در تمامی ادیان از گذشته تاکنون وجود داشته و دارد و در دین اسلام نیز تاکید بسیاری بر وقف شده است.
وی به اهمیت وقف اشاره کرد و افزود: نمی‌توان از اهمیت وقف در حل مسائل مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر گذشت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل بیان کرد: باتوجه به اینکه دولت به تنهایی باتوجه به مسائل و مشکلات قادر به حل کردن همه مسائل نیست که در این زمینه وقف با دستگیری از نیازمندان باری از روی دوش دولت برمی‌دارد و در این مسیر کمک‌کننده است.
بهرامی تصریح کرد: اینکه فردی از مال بگذرد و بتواند در اختیار مردم قرار دهد و درآمد آن را صرف کمک به نیازمندان کند از اهمیت بسزایی برخوردار است که لازمه آن ترویج فرهنگ وقف است تا بتواند کمک‌کار بزرگی برای انجام کارهای فرهنگی و اقتصادی باشد.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره یادگار باقی با موضوعیت وقف، افتتاح اولین شورای هماهنگی خیریه شهرستان برای ساماندهی کمک مومنانه و سبک زندگی و مشاوره، رونمایی از سامانه ساماندهی قبور امامزاده ابراهیم(ع) برای دفن اموات و ساماندهی بقاع متبرکه شهرستان مکان جانمایی، افتتاح سه واحد مسکونی در موقوفه عذرا خاکپور پس از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی، کلنگ‌زنی پروژه ملامهدی کفان، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری محفل انس با قران در بیمارستان امام خمینی(ره) و حضور در بیمارستان‌ها و تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی ازجمله برنامه‌های دهه وقف امسال در شهرستان آمل به شمار می‌رود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل درباره وقف جدید شهرستان، گفت: موقوفه یزدانی در متراژ ۳هزار مترمربع برای ساخت حوزه علمیه و مصلا جز وقف جدید شهرستان است.

print

پاسخی بگذارید