نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۸:۱۷ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
از توجه به ثبت نام در انتخابات تا توصیه برای معیشت مردم

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که ثبت نام کاندیداهای انتخابات ،تشکر از مردم برای عدم همراهی با اغتشاشگران ،توصیه به مدیران برای توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه و اهمیت دانشجو ها در پیشرفت کشور  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه  ساری: از هیچ نامزد انتخابات مجلس در مازندران حمایت نخواهیم کرد

توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دیدار نامزدهای انتخابات مجلس با اینجانب بیانگر حمایت من نیست و نخواهد بود.

آیت الله  محمد باقر محمدی لائینی امروز در خطبه نماز جمعه مرکز استان مازندران گفت: دیدار نامزدهای انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی نباید به معنی حمایت بنده و دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندارن تعبیر شود.

وی افزود: من فقط موارد لازم را به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گوشزد خواهم کرد و اهداف نمایندگی ملت را برای آنان بازگو می کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به بلوای اخیر در مسئله افزایش قیمت نیز اشاره کرد و گفت: واکنش های به جا و حکیمانه رهبر معظم انقلاب همواره موجب نجات کشور از دام های دشمنان بوده است .

آیت الله لائینی از جمله واکنش های حکیمانه رهبری معظم انقلاب می توان به حمایت ایشان از رهبران سه قوه در راستای نرخ جدید بنزین اشاره کرد که متعاقبا پشتیبانی مردم را در برداشت.

وی افزود: رهبری و ملت حکیم از ویژگی های بارز ایران اسلامی بوده و پیوند ناگسستنی آنان هرگز دستخوش تبلیغات دشمن قرار نمی گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت : مردم معترض از همان ساعات نخست که شاهد اغتشاشگری برخی از افراد یودند راه خود را از آنان جدا کردند  و حتی از اعتراض خود صرف نظر کردند.

آیت الله محمدی لائینی گفت:  در پاسخ رهبری که در حکم انتصاب من به نمایندگی ایشان خواهان تقویت برجستگی مازندرانی‌ها شدند عرض می کنم، مردم استان در حمایت از ولی فقیه نهایت برجستگی خود را به نمایش گذاشتند .

به گفته وی مازندران از جمله استان های کشور بود که حداقل اغتشاشگری را در بلوای اخیر به خود دید.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امروز سفیهانی چون امریکا و هم پیمانانش قصد حکومت به دنیا را دارند، اما ولایت مداری مردم بزرگ ایران هرگز اجازه ورود آنان به خاک کشور را نخواهند داد.

امام جمعه گرگان:هویت جنبش دانشجویی مبارزه با استکبار است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

 

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: هویت اصلی جنبش دانشجویی، مبارزه و مقابله با استکبار و دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: تمامی دانشجویان باید در این مسیر حرکت کنند تا کشور همچنان از دسیسه ها و توطئه های دشمنان مصون باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ شهید امنیت کشور در اغتشاشات و آشوب های اخیر به بهانه افزایش قیمت بنزین افزود: یکی از برنامه های دشمن، تبدیل ایران به کشوری ناامن بود که برای رسیدن به این هدف دشمن با سوارشدن بر موج اعتراضات و مطالبات مردمی ایران باعث شد تا عده ای دست به آشوب و اغتشاش و تخریب بزنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب و ورود نیروهای امنیتی و مسئولان از یک فاجعه بزرگ در کشور جلوگیری شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به شهید و جانباز شدن تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی در کنار کشته شدن تعدادی از افراد بیگناه در این اغتشاشات گفت: بدون شک هیچ کسی در چنین شرایطی حاضر به سکوت در برابر اغتشاشگران و عوامل به آتش کشیدن اموال عمومی نیست.

آیت الله نورمفیدی با غیرمنطقی خواندن سکوت در برابر این توطئه ها، تاکید کرد: هیچ ایرانی دلسوز و ولایتمدار نه تنها نمی خواهد، بلکه اجازه نخواهد داد، کشورش ناامن باشد.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: یکی از نقشه‌ های اغتشاشگران به آتش کشیدن انبار نفت سیرجان بود که اگر این اتفاق رخ می داد، احتمال سوخته شدن بیش از یک هزار نفر در آن منطقه وجود داشت.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: انفجار بنادر و کشتی‌ های حمل کالا، انفجار مراکز اصلی مخابرات، حمله به پادگان‌ ها و پاسگاه‌ ها، انفجار انبارها و پالایشگاه های نفت و بنزین، ایجاد رعب و وحشت و ویران کردن خانه‌ های مردم و از بین بردن مراکز تجاری و مواردی از این قبیل در واقع بخش های دیگری از نقشه‌ های دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

آیت الله نورمفیدی خطاب به مسولان و دستگاه های نظارتی تاکید کرد: هر چند شاهد افزایش قیمت بنزین بودیم، اما نباید اجازه دهید بخش های دیگر به این بهانه، افزایش قیمت داشته باشند.

امام جمعه رشت:هیات های اجرایی و نظارت آبروی افراد را حفظ کنند

هیات های اجرایی و نظارت آبروی افراد را حفظ کنند

 

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:هیات های اجرایی و نظارت در رد صلاحیت ها ابروی افراد را حفظ کنند.ایت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: اگر کسی را رد صلاحیت می کنید اشکالاتش را فقط با خودش مطرح کنید.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم باید در میدان باشد اما حضور نیروهای مومن ارزشمند و انقلابی را فدای مشارکت حداکثری نکنیم .وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی باید ظرافت لازم را داشته باشند ، افزود: نباید افراد فاقد شرایط لازم تایید صلاحیت  و مردم به شورای نگهبان بدبین شوند.

خطیب جمعه رشت متذکر شد: هیات های اجرایی ملت را به معتمدان رهبری نشورانند و بدبین نکنند ؛ چرا که هرکس مردم را به شورای نگهبان بدبین کند، خیانت کرده است.

وی تاکید کرد : ما از هیئت نظارت شورای نگهبان نیز می‌خواهیم افراد فاقد صلاحیت لازم را تایید صلاحیت نکنند و داوطلبان  شرایط لازم را برای نمایندگی از جمله توانایی حرف زدن،  عمل کردن،  ساده زیستی و مردم داری را داشته باشند.نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت : شبکه‌های مجازی نخبگان را هدف قرار می‌دهند و عقاید ملت ها را زیر سوال می‌برند .

 
print

پاسخی بگذارید