تاریخ: ۲:۴۸ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان به تلاش مقامات استانی و به تبع آن افزایش بودجه سال 98 استان اشاره و تصریح کرد این مهم آغازگر فصل نوین توسعه، رفع کمبودهای زیرساختی، شتاب بخشی در تکمیل طرحهای نیمه تمام و فراهم آوردن فرصتهای شغلی جدید برای منطقه است.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمد ولی روزبهان  اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع و مشکلات مالی دولت بودجه استان گلستان رشدی محسوس و امیدبخش یافت.
وی بیان کرد: در اعتبارات هزینه ای بودجه سال آینده گلستان شاهد رشد 20.5 درصدی است که این رقم در بودجه سال 97 نسبت به سال ماقبل آن 16.5 درصد بیشتر شده بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: در بخش عمرانی هم بودجه سال آینده استان نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یافت.
روزبهان ادامه داد: میانگین رشد بودجه عمرانی استان های کشور 8.5 درصد است اما گلستان با تلاش استاندار و مسوولان استانی و رایزنی با مدیران ملی برای افزایش اعتبارات 1.5 درصد بیشتر از معدل کشوری بودجه عمرانی جذب کرد.
وی گفت: افزایش اعتبارات عمرانی سال آینده گلستان در شرایطی است که این رقم در بودجه سال 97 در مقایسه با سال قبلتر 11.5 درصد کمتر شده بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بیان کرد: یکی دیگر از بخش های مهم بودجه سال آینده که برای استان با رشدی محسوس و قابل توجه همراه بود، سهم بودجه عمرانی از اعتبارات ملی است که با افزایشی خوب 36 درصد از سال قبل بیشتر شد.
روزبهان ادامه داد: افزایش این اعتبارات در صورت تخصیص بهنگام می تواند روند تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام را سرعت بخشیده و مسیر رسیدن گلستان به توسعه پایدار را هموارتر کند.
وی گفت: به عنوان نمونه در شرایطی که در بودجه امسال برای تکمیل سد نرماب 270 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده بود، این رقم در بودجه سال آینده به هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بیان کرد: با توجه به این افزایش اعتبارات ملی و استانی، اولویت اصلی و مهم سال آینده استان تکمیل زیرساخت های آب، راه، برق، کشاورزی، صنعت و گردشگری، ایجاد فرصت های شغلی جدید و در عین حال حفظ مشاغل موجود است.
روزبهان افزود: استفاده بیشتر از ظرفیت بندر خشک اینچه برون برای اتصال به چین و بهره مندی بیشتر از ظرفیت این کشور قدرتمند اقتصادی اولویت دیگر سال آینده گلستان است که می تواند مسیر توسعه گردشگری، سرمایه گذاری و دسترسی به تزانزیت بین الملل را برای استان هموارتر کند.
وی گفت: رونق هر چه بیشتر بندر خشک اینچه برون همچنین به تامین بیشتر کالا و مواد اولیه مورد نیاز کشور و رونق صادرات منطقه انجامیده و وابستگی استان های شمالی به بنادر جنوبی کشور را کم خواهد کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بیان کرد: یکی دیگر از بخش های مهم و مورد نظر استان در بودجه سال آینده توسعه زهکشی زمین های شوره زار شمال استان است.
روزبهان ادامه داد: تاکنون 22 هزار هکتار از این زمین ها زهکشی و برای کشاورزی مهیا شد اما برنامه استان با توجه به افزایش بودجه سال آینده 4 برابر شدن این ظرفیت است.
وی گفت که زهکشی زمین های شوره زار شمال استان گلستان موجب بازدهی بهتر شده و بر تولید کشاورزی منطقه خواهد افزود.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید