تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
افزایش ۹۴ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای گیلان

تیرماه امسال ارزش سهام معامله شده در بورس منطقعه ای گیلانبه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه گذشته خود رشد ۹۴ درصدی را تجربه کرد که نشان از استقبال دوباره گیلانی‌ها از بازار سرمایه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان بازار سرمایه خرداد ماه امسال ۶ هزار و ۲۹۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال سهام معامله کردند که این میزان در تیرماه امسال به ۱۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم رسیده است.

همچنین بازار سرمایه گیلان در تعداد سهام معامله شده نیز تیرماه امسال رشد حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرد و از تعداد ۶۴۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۶۷ سهم در خرداد به ۹۵۶ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۵۸ سهم رسید.

کفه ترازو معاملاتی تعداد سهام معاملاتی در بازار بورس گیلان طی تیرماه به سمت خرید سنگین بود و در این مدت، ۵۱۰ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۷۳ سهم خریداری و ۴۴۶ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۷۸۵ سهم فروخته شده است.

به همین نسبت ارزش سهام خریداری شده نیز در تیرماه از فروش پیشی گرفت و در این مدت از مجموع ارزش معاملاتی ۶ هزار و ۶۹۳ میلیون و ۴۹۱ ریال خریداری و پنج هزار و ۵۵۴ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال سهام فروخته شد.

مدیر تالار بورس منطقه ای گیلان نیز روز سه شنبه در باره آخرین وضعیت بازار سرمایه استان به خبرنگار ایرنا گفت: تیرماه بیشترین ارزش معاملاتی مربوط به شرکت های سرمایه گذاری بود و این شرکت ها بیشترین استقبال را میان فعالان بازار سرمایه استان داشتند.

حافظ محفوظی ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر و صندق سرمایه گذاری بادرآمد ثابت فیروزه ای آسیا بیشترین ارزش معامالت را در تیرماه به خود اختصاص داده اند.

وی درباره افزایش معاملات ریالی و تعدادی سهام و بهبود نسبی شاخص سهام طی ماه اخیر گفت: افزایش قیمت دلار، رشد قیمت های جهانی کامودیتی ها ، فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی که منجر به افزایش قیمت سهام شرکت های مرتبط در تولید این محصولات شد از دلایل این افزایش است.

مدیر تالار بورس منطقه ای گیلان اظهار داشت: از طرفی دیگر گزارش مطلوب سه ماهه شرکت ها باعث افزایش امید سرمایه گذاران و تغییر رویکرد نسبت به بازار سرمایه و بورس شده است.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

print

پاسخی بگذارید