گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر، گردشگری با قطار را در گیلان برگزیدند

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: یک‌هزار و ۵۵۰ نفر از طریق قطار گردشگری به استان گیلان سفر کرده اند.

به گزارش اقتصاد شمالعلی خدایی اظهار داشت: از زمان راه اندازی قطار گردشگری گیلان در اوایل اردیبهشت ماه امسال، یک هزار و ۵۵۰ نفر از طریق این خط ریلی به گردشگری پرداخته اند.

وی با اشاره به مسیرهای ریلی رشت – تهران و رشت – مشهد افزود: از نیمه اسفندماه سال گذشته (زمان افتتاح راه اهن گیلان) حدود ۵۵ هزار نفر از این خطوط ریلی به مقصد خود رسیده اند.

وی با تفکیک تعداد مسافران از هر مسیر ریلی تصریح کرد: از نیمه اسفندماه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۱۲ نفر از قطار تهران – رشت و ۱۲ هزار و ۵۸ نفر از مسیر ریلی رشت – تهران استفاده و همچنین ۱۴ هزار و ۶۶ نفر از مشهد به مقصد رشت و ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر از رشت به مقصد مشهد از طریق قطار سفر کرده اند.

به گزارش ایرنا، قطار گردشگری گیلان به عنوان تور یک روزه ریل گردی از تهران حرکت می‌کند و از روی پل‌ها، کنار بناها و داخل تونل‌هایی که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور می‌کند تا گردشگران بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های مود علاقه خود را تهیه کنند.

قطار در ایستگاه سراوان متوقف می‌شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید می‌کنند و سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسی حرکت کرده و ضمن بازدید از این مجموعه، استراحتی نیز آنجا دارند.

بعد از آن گردشگران سوار قطار می‌شوند و در ایستگاه منجیل متوقف و پیاده و در نهایت از دریاچه و بازارچه منجیل بازدید می‌کنند و به تهران باز می‌گردند.

هزینه بلیت رفت و برگشت این تور گردشگری ریلی با توجه به خدمات ارائه شده بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و ظرفیت این قطار ۳۰۰ نفر است.
به گفته مدیرکل راه آهن شمال ۲، علاقه مندان می‌توانند بلیت خود را از تمامی آژانس‌های داخل شهرها تهیه کنند.
نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. در حال حاضر قطار گیلان در دو مسیر رشت – تهران به صورت روزانه هفت و ۴۵ دقیقه از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۶ و پنج دقیقه از رشت به سمت تهران و در مسیر رشت – مشهد یک روز در میان از سمت مشهد به رشت ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه حرکت دارد و روز بعد از آن، ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه از رشت به سمت مشهد بازخواهد گشت.

تا زمان حاضر قیمت بلیت رشت – تهران ۴۹ هزار تومان و رشت – مشهد ۲۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان است

راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

print

پاسخی بگذارید