تاریخ: ۹:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
ایجاد بانک‌های سرمایه‌گذاری برای رونق تولید

سخنگوی هیات رییسه مجلس از ایجاد بانک‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان توسط بانک مرکزی خبر داد.

بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره نشست غیرعلنی مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که در مجموعه‌های اقتصادی وجود دارد هیات رییسه مجلس تصمیم گرفت که از وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل بانک مرکزی دعوت کند تا در نشست غیرعلنی درباره مسائل اقتصادی کشور گزارشی به نمایندگان ارائه دهند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی درباره مشکلات اقتصادی کشور تهیه کرده که در نشست امروز ارائه شد، افزود: چند مشکل به عنوان مشکل اصلی بخش‌های تولیدی کشور مدنظر قرار گرفت که تعدادی از نمایندگان که تخصص‌های اقتصادی دارند مطالبی در این باره عنوان کردند.

وی ادامه داد: در نهایت جمع‌بندی بر این شد که با توجه به فضایی که امروز در کشور وجود دارد بانک مرکزی تسهیلات لازم را برای رونق تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد که در این راستا مقرر شد بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود که بانک‌های سرمایه‌گذاری این وظیفه را برعهده گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ تورم کشور یادآور شد: در این راستا بانک مرکزی مکلف شد ساز و کاری را مشخص کند که نقدینگی موجود در سطح جامعه را به سمت تولید حرکت دهد.

وی با بیان اینکه ساختار بانک مرکزی باید اصلاح شود، افزود: در مجموع بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی ماموریت یافتند مشکلات را سامان دهند که امیدوارم با تمهیدات مجلس و دولت با ایجاد یک وحدت رویه مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث ارز در جلسات مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: نشست امروز مجلس به مسائلی چون رکود مجموعه‌های تولیدی، تورم نقطه‌ای، نقدینگی و سوق آن به سمت تولید مطرح شد.

print

پاسخی بگذارید