تاریخ: ۲۰:۴۲ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

معاون وزارت صنعت، مهدن و تجارت گفت: با رتبه بندی بازرگانان، علاوه بر افزایش شفافیت، نظارت‌ها بیشتر و بهتر می‌شود.

به گزارش اقتصاد شمال ، بهنام امیری در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به رتبه بندی بازرگانان افزود: فعالیت های تجاری بازرگانان در داخل کشور را بر اساس وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی کردیم و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات بعدی، اقدامات مفصلی در این باره برنامه ریزی شد.
وی ادامه داد: از پارسال اقدامات موثری را در حوزه توسعه سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری آغاز کردیم و از اسفند، نخستین مراحل اجرای این سامانه عملیاتی شد و گام های مختلفی از آن به بهره برداری رسید.

امیری اضافه کرد: اکنون مجموعه ای از قابلیت ها و داده ها را در داخل سامانه اعتبارسنجی رتبه بندی در اختیار داریم که کمکی به بازرگانان و سیاستگذاران است.
وی درباره معیارهای رتبه بندی سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی گفت: برای این منظور سه گروه شاخص شامل شاخص های مربوط به مسئولیت پذیری بازرگانان، توانمندی های مالی و کسب و کار بازرگانان در نظر گرفته شده است.
معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت درباره مزیت های این رتبه بندی گفت: شاخص های اطلاعاتی و این رتبه بندی به شفافیت، کمک می کند و در نتیجه ارزیابی فعالیت های تجاری، تسهیل می شود و بازرگانان، زودتر ارزیابی می شوند و فرآیند برای بازرگانان معتبر، تسهیل می شود.

print

پاسخی بگذارید