تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
بازسازی و احیاء ۲۵ سردهنه خاکی رودسر

فرماندار رودسر از احیاء و بازسازی ۲۵ سردهنه خاکی شهرستان با استفاده از ماشین آلات سنگین خبر داد.

به گزارش اقتصادشمال ،حسین اسماعیل پور روز دوشنبه در جلسه ساماندهی وضعیت رودخانه ها و انهار شهرستان که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: مابقی نقاط مخاطره آمیز نیز با برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در حال انجام مراحل قانونی مربوطه به منظور بازسازی، تکمیل و آبگذاری است.
وی ادامه داد: حدود یک­ سوم از رودخانه­ های استان در منطقه عملکرد امور منابع آب رودسر و املش واقع شده که خود نشاندهنده ضرورت ساماندهی وضعیت رودخانه ­های این مناطق گیلان بر اساس شیوه ­نامه ابلاغی استاندار است.
فرماندار شهرستان رودسر همچنین با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها که با هدف کاهش مخاطرات ناشی از سیل و مدیریت صحیح مصالح رودخانه ای صادر شده، بر لزوم دقت نظر اعضا جهت بهره گیری حداکثری و سریع از ظرفیت این شیوه نامه تاکید کرد.
وحید خرمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز با تاکید بر ضرورت بکارگیری درست و صحیح مفاد شیوه ­نامه ابلاغی به منظور تسریع و پیشبرد ساماندهی رودخانه­ های شهرستان و برداشت فنی و اصولی مصالح رودخانه ­ای تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت­ های شرکت آب منطقه ­ای گیلان و سایر سازمان­ها و ادارات ذیربط، طرح­ های ساماندهی ارائه شده از طرف سازمان­ های ذیربط و همچنین اشخاص حقوقی معین شده در قانون، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، قابلیت بررسی و اجرا خواهند داشت.
در این جلسه ، وضعیت طرح تصفیه­ خانه طول­ لات و مخرن تأمین آب رحیم آباد و کلاچای، همچنین وضعیت بازسازی انهار نوده و بی­بالان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص آنها صادر شد.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ شرق مرکز استان گیلان واقع و با یک هزار و ۹۸۹ کیلومتر مربع مساحت، سومین شهرستان استان از نظر وسعت است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید