تاریخ: ۱۱:۲۹ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۴

بانک ایران زمین در راستای اجرای سیاست های بانکی و استاندارد سازی و افزایش اعتبار چک به سامانه صیاد (سامانه صدور یکپارچه دسته چک) پیوست.

به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، با توجه به راه اندازی سامانه صیاد دوره آموزشی این سامانه با همکاری مدیریت های آموزش و خزانه داری بانک، به منظور ارتقا سطح اطلاعاتی کارکنان شعب برگزار شد.

با توجه به مشکلاتی که در سالهای اخیر در زمینه صدور دسته چک و اعتبار سنجی مشتریان برای بانکها و همچنین دریافت کنندگان چک وجود داشت، بانک مرکزی تصمیم گرفت با راه اندازی سامانه صیاد (صدور دسته چک بصورت یکپارچه) در شبکه بانکی نسبت به رفع این معضلات اقدام کند.

لازم به ذکر است تمام چک های طرح قدیم و خارج از سامانه تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ پذیرش خواهد شد و پس از آن فقط در شعب بانک صادر کننده قابل پیگیری و پرداخت خواهد بود.

یکی از ویژگی های بسیار مهم سامانه صیاد این است که یک شماره منحصر به فرد بر روی هر برگ چک درج می شود که دریافت کننده چک می تواند این رقم را به سامانه پیامکی بانک مرکزی ارسال کند و در همان لحظه از سوء سابقه صاحب چک مطلع شود، این موضوع اطمینان نسبی به افراد می دهد که اصالت چک اطمینان بخش است و ضمن آنکه وضعیت صاحب چک استعلام شده است.

گفتنی است بانک ایران زمین جزو اولین بانکهایی است به این سامانه پیوسته است.

با پیوستن تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور به این سامانه، تمام چک‌های طرح قبلی فقط تا اردیبهشت ماه سال ۹۷ در شبکه بانکی پردازش و پذیرش خواهند شد و پس از آن، فقط در شعب بانک صادرکننده پذیرش می‌شود.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید