تاریخ: ۵:۱۲ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها قرار می‌گیرد.

علی ربیعی پیش از ظهر شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: هفته جاری تفاهم نامه ای با وزیر کشور امضاء می شود که بر اساس آن در مدت ۲ هفته بخشی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها قرار داده و در کارگروه های اشتغال در مورد این اعتبارات تصمیم گیری می شود.

وی بااشاره به وجود همبستگی در استان همدان و با بیان اینکه در استان‌های دیگر این همه همبستگی و حضور را نمی‌بینم، اظهار داشت: نگرش نمایندگان نسبت به مدیریت استان همدان مثبت است و امیدواریم این همبستگی استان را تکان دهد.

ربیعی با اشاره به اینکه همبستگی نخبگان استان و ایجاد کانون‌های توسعه باعث پیشرفت می‌شود، افزود: سرمایه اجتماعی همدان بسیار خوب است و کانون‌های توسعه استان با حضور سرمایه گذاران باید شکل گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه کانون های توسعه را باید ایجاد کرد تا پولهای سرمایه گذاران همدانی در استان بماند و افراد به همدان بیایند، گفت: استانهایی که رشد کرده اند، نخبگان با هر گرایش فکری استان را در اولویت قرار داده اند.

ربیعی با بیان اینکه با معاونین موثر خود به استان همدان آمده ام، گفت: برنامه منطقه ای با حضور استانداران و وزیر کشور در حال تدوین است.

وی بااشاره به وجود ۱۱۶۷ واحد تولیدی در استان همدان و ظرفیت خالی اشتغال، گفت: جهت گیری آینده اشتغال استان می تواند خدمات باشد.

ربیعی با بیان اینکه درخواست تشکیل کارگروهی با ۲۶ واحد دارای مشکل در استان همدان را داریم چراکه ۷۰۰ شغل را تهدید می کند، گفت: صیانت شغل وظیفه اول ما است و اقدام کلینیکی لازم است و من هم کمک خواهم کرد.

وی اضافه کرد: هدف گذاری ۲۰ هزار شغل برای استان همدان انجام شده و ایجاد ۱۱ هزار شغل عدد خوبی است اما باید مواظب ریزش نیروی کار باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه همدان می تواند در اشتغال فراگیر، استان اول شود و اگر ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات را جذب کند، بازهم تخصیص خواهیم داد، گفت: برای اشتغال روستایی ۱۵۵ میلیارد تومان با ۶ درصد سود اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید به استان همدان اختصاص یافته و ۶ میلیارد تومان نیز به اعتبارات صندوق کار آفرینی و امید استان همدان اضافه می شود.

ربیعی بابیان اینکه مواردی مانند گردشگری و بومگردی، پوشاک و منسوجات، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، آی تی، قطعات الکترونیکی را که از مزیتها یا نیاز و کشش اشتغال استان بوده، برای اشتغالزایی در استان مدنظر قرار داده ایم، گفت: نباید به آب و خاک بیش از این فشار بیاوریم و باید با شغلهایی در کنار کشاورزی و مدرن سازی کشاورزی از آب و خاک صیانت کنیم.

منبع:مهر

print

پاسخی بگذارید