تاریخ: ۲۲:۳۲ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۵

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی مدال طلای ششمین مرحله لیگ جهانی را کسب کرد.

رئیس هیات کاراته استان گیلان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سارا بهمنیار با شایستگی و با غلبه برابر تمامی رقبای خود موفق به کسب مدال طلای رقابت های لیگ برتر کاراته وان ۲۰۱۹ در مسکو و یک گام دیگر به المپیک نزدیک شد.

مزدا صوفی افزود: در روز پایانی رقابت های لیگ برتر کاراته وان ۲۰۱۹ در مسکو، سارا بهمنیار نماینده ایران در وزن ۵۰- کیلوگرم بخش بانوان با برتری یک بر صفر برابر سارا هوبریش از آلمان به مدال طلا رسید تا با کسب این مدال باارزش ، یک گام دیگر به المپیک ۲۰۲۰ توکیو نزدیکتر شود.

وی ادامه داد: بهمنیار تا پیش از رسیدن به فینال، شش بر صفر کارمن کلمنت از مجارستان را شکست داد، سپس با نتبجه دو بر صفر از سد ایمانه طالب از الجزایر گذشت، در بازی سوم با همین نتیجه یی تینگ تانگ از هنگ کنگ را مغلوب کرد و در چهارمین مبارزه با تنبجه سه بر یک نادیا مورالس گومز از اسپانیا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

رئیس هیات کاراته گیلان بیان کرد: این کاراته کار شایسته و ملی پوش گیلانی در این مرحله نیز پس از تساوی سه بر سه در وقت قانونی مبارزه مقابل لی رانران از چین، با قانون سنشو برنده شد و به فینال راه یافت.

صوفی خاطرنشان کرد: این دومین طلای متوالی بهمنیار در رقابت های کاراته وان ۲۰۱۹ است چون این ملی پوش شایسته پیش از این نیز در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که در ژاپن برگزار شده بود، موفق به کسب مدال طلا شد.

ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان با حضور  ۶۴۲ کاراته کار از ۸۵ کشور جهان در مسکو روسیه برگزار شد که کاراته کاران حاضر در این مرحله در دو بخش کاتا و مبارزه و به مدت سه روز با هم رقابت کردند.

سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود. وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

print

پاسخی بگذارید