یادداشت
تاریخ: ۹:۳۷ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
وقتی سرمایه گذار داخلی ارج ندارد

در آغاز سالی که به فرمان رهبر انقلاب به عنوان تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها نام گزاری شده است ، اگر هر مسئولی قدمی بر خلاف این مسیر بردارد قطعا قابل گذشت نیست.

محمد علی روشن-سالهاست رهبری عزیز به مقوله مهم تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان حقیقی تاکید مؤکد دارند اما متاسفانه آن گونه که باید عزمی جدی برای تحقق شعارهای ابلاغی رهبری در دولت و مجلس تا کنون دیده نشده است و البته که در بخش هایی انصافا اتفاقات مثبتی رخ داده است.

امروز رهبر انقلاب تمام توجه خویش را بر این گذاشته اند قطار در حال حرکت کشور با سکانداری سران قوا در مسیر حفظ اشتغال موجود ، ایجاد اشتغال پایدار جدید ، رفاه اجتماعی ، رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم بدون اتکا به واردات و توان خارجی باشد و بخش خصوصی حقیقی هم در مقام سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی به این موارد توجه ویژه ای دارند.

از آنجا که سرمایه گذاری موفق و مطمئن زمانی شکل خواهد گرفت که امنیت سرمایه ، سرمایه گذار و سرمایه گذاری تضمین باشد شاهد تلاش های بی وقفه دستگاه قضایی در سراسر کشور بخصوص ریاست قوه آقای رییسی و همچنین مجاهدت های خاموش مجاهدان عرصه های گمنامی و نیروهای نظامی و انتظامی برای تامین امنیت همه جانبه سرمایه گذاران هستیم که بحق بسیار ارزنده است.

از آن سو دشمنان قسم خورده ما در سراسر جهان نیز تمام وجودشان را وقف نابودی و ضربه زدن به ایران و ایرانیان کرده اند که موجب می شود دو چندان از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.

صنعتگرانی که ثابت کرده اند بمعنای واقعی تولید ملی را می شناسند و تلاششان برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی های خارجی بوده است.

تولیدکنندگانی که زمینی را با نام صنعت نگرفتند تا در فرصتی آنرا به قیمتی بالاتر فروش برسانند ، بلکه در آن زمین ایجاد صنعت داشته اند.

صنعتگرانی که وام بنام تولید از بانکها نگرفته اند تا در بانک دیگری برای دریافت سود ، به عنوان سپرده بگذارند.

صنعتگرانی که زمین صنعتی را به یک سوم قیمت در طرح آمایش نگیرند و ده سال جز یک سوله خالی در آن ، اقدام دیگری نداشته باشند.

به یقین امروز رهبر انقلاب هم پشتیبانی از چنین سرمایه گذاران و مانع زدایی از مسیر حرکت آنها را خواستارند و مردم هم وقتی ایجاد صنعت و اشتغال زایی آن را ببینند نه تنها گلایه ای ندارند بلکه به آن افتخار هم می کنند.

طی چند ساعت گذشته ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که ورود یکی از نمایندگان مردم شریف قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار ، سوادکوه شمالی و سیمرغ را به اتفاق فرماندار سوادکوه شمالی به یک مجموعه صنعتی در شهرک بشل نشان می دهد.

در ویدئوهای مختلف متاسفانه برخورد بسیار تند و دور از احترام نماینده مجلس با یکی از صنعتگران خوشنام استان مازندران و یکی از تولیدکنندگان مطرح در حوزه صنایع شیمیایی کاملا مشهود است.

با احترام به جناب نماینده که در ویدئو اهانتشان به صنعتگر را به نمایندگی از مردم اعلام داشته اند با شناختی که تا لحظه نگارش این یادداشت از آن تولیدکننده زحمتکش و سختکوش که انصافا یکی از آبروهای صنعت استان مازندران هستند نکاتی را باید متذکر شد و البته انتظار می رود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز بطور ویژه با توجه به شعار سال این موضوع را پیگیری کند.

طبق بررسی های بعمل آمده مهندس سهراب پورمداح مالک برند شیمی لوکس و از تولیدکنندگان موفق رنگ که عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی نیز می باشد یکی از سهامداران اصلی واحدی است که نماینده مجلس و همراهان به آن ورود کردند و اصالتا اهل سوادکوه بوده اما ساکن در بابل هستند و به حقیقت بومی صد در صدی محسوب میشوند اما در اینکه نماینده محترم به غیربومی بودن سرمایه گذار تاکید می کند جای تعجب دارد؟

این تولیدکننده بومی سهام را بطور کاملا قانونی و ثبت شده از شریک خود خریده و شریکش پیش از این نیز سرمایه گذاری دیگری در همین شهرستان داشته است.

البته امروز سیاستهای کلان بر جذب سرمایه گذار خارجی قرار گرفته و اگر در پروژه ای که در مازندران عملیاتی می‌شود فردی از تهران ، قم یا آذربایجان سرمایه گذاری کند اشکالی نخواهد داشت و باید از سرمایه گذار و سرمایه و سرمایه گذاریش استقبال کرد.

گفته شده ده تا پانزده سال است که زمین گرفته شده و کاری در آن نشده است که اگر چنین باشد شرکت شهرک‌های صنعتی باید پاسخگو باشد که طی این سالها کجای کار بوده و جناب نماینده نیز ظرف یکسال نمایندگی و در سال ۱۳۹۹ که جهش تولید بود چرا ورود نکردند؟

طبق بررسی انجام شده میدانی که بعد از این جریان توسط برخی از فعالان رسانه ای انقلابی انجام شده مشخص است وزیر صمت ، استاندار مازندران ، معاون اقتصادی استاندار ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران بطور مکتوب تاریخ معینی را در سال ۱۴۰۰ به سرمایه گذار فرصت داده اند تا پروژه را اجرا و در تاریخ معینی نیز پروانه بهره برداری بگیرند و امروز اجرای پروژه در محل طرح کاملا مشخص است و اینکه آیا نماینده مجلس از وجود این مکاتبات و مصوبات مطلع بوده یا خیر بحث دیگریست که اگر مطلع بوده ، آن برخورد قابل توجیه نیست و اگر بی اطلاع بوده سوال مهم اینست چرا یک نماینده بدون اطلاع باید اظهاراتی داشته باشد؟

اگر هم در صدورنامه ها و مجوزات و مصوبات دستگاه اجرایی ، وزیر ، معاون وزیر یا استانداری تخلفی کرده پاسخ این تخلف ، اقدام اینچنینی نماینده مجلس نیست و سرمایه گذار هم نباید تاوان تخلف احتمالی فلان دستگاه را بدهد و راه آنست در مسیر قانون که نهایتا گزارش دستگاه امنیتی و نظارتی و حکم مقام قضاییست برخورد با تخلف صورت گیرد.

آیا خطاب قرار دادن یک تولید کننده با کلمه موهن پادو ، قرین با اخلاق اسلامی و ایرانی است؟

صنعتگری که ماههاست رییس جمهور ، معاون رییس جمهور یکی از کشورهای همسایه و سفیرشان در ایران بشدت خواهان سرمایه گذاری او در کشور خودشان هستند بجای آنکه برایش فرش قرمز پهن شود لقب پادو از نماینده مجلس می گیرد و نماینده هم با صدای بلند میگوید این لقب را از طرف مردم می دهم!!

کجای دنیا یک تولیدکننده ای که تولید دارد ، صادرات دارد ، حقوق معوقه پرسنل ندارد ، جذب نیرو دارد ، توسعه سرمایه گذاری دارد ، حقوق دولتی اعم از مالیات ، تامین اجتماعی و … را می پردازد ، در امور خیر و درخواست های کمک به مناسبت های نظیر یادواره شهدا ، اربعین حسینی و … مشارکت دارد و کاملا فنی صنعتش را اداره می کند را چنین خطاب میکنند؟

کجای دنیا نماینده پارلمان به چنین تولیدکننده ای می گوید تو رقمی نیستی که عددی بحساب آیی؟

کجای دنیا برادر نماینده به پشتوانه همراهی برادرش بر سینه چنین صنعتگری میکوبد؟

کجای دنیا همراه نماینده مجلس به پشتوانه نماینده خطاب به تولیدکننده میگوید تو دیگر حرف نزن و ساکت شو؟

و اصلا بر فرضی که باید بخشی از زمین از سرمایه گزار گرفته شود در کدام شهر و کشور اتفاق افتاده که نماینده پارلمان برای واگذاری زمین به یک نفر دیگر ورود کند ؟ و آیا امضای صورتجلسه واگذاری زمین صنعتی به یک متقاضی در زمره وظایف نماینده است؟!؟

امروز تولیدکنندگان حقیقی ما مرد میدان هستند حتی اگر نماینده ای از مجلس آقای قالیباف به آن تولیدکننده بگوید گیر مرد نیفتادی.

برای قطع وابستگی از خارج باید به توان داخلی متکی بود و این گونه رفتارها نه تنها در شأن نمایندگان مجلس نیست بلکه موجب دلسردی و فرار سرمایه ها از تولید و سوق نیافتن پول های سرگردانی که در جامعه وجود دارد به سمت تولید خواهد شد.

شاید فرصت مطالعه برای نمایندگان فراهم نباشد اما حتما بسیاری از فیلمها و سریالها را مشاهده میکنند و اگر اندک تاملی در برخی از محصولات سینما و تلویزیون نظیر خانه امن و گاندو بشود به این مهم خواهند رسید که دشمنان قسم خورده ما بجز رژیم اشغالگر صهیونیستی که راغب به نمایش دشمنی خود با ماست ، علاقمند نیستند شفاف واضح با ما دربیفتند و هزینه های سنگینی میکنند که با نفوذ بتوانند فرهنگ اسلامی و ایرانی را از مردم ما گرفته و با نفوذ دادن مشاوران بی سواد ، نا آگاه و جاهل به عرصه های مختلف چرخه اقتصادی ما را از کار بیندازند که بدون شک آنچه که در بشل سوادکوه و برخورد ناصواب با یک تولید کننده اتفاق افتاد مورد رضایت کامل دشمنان ماست.

بی تردید دستگاه های نظارتی و مقامات قضایی دقیق موضوعات را بررسی و رسیدگی خواهند کرد و نهایتا هر آنچه که حکم قانون باشد همه ملزم به اطاعتند اما یقینا توهین و برخورد ناشایست نماینده محترم مجلس با یک صنعتگر خوشنام راه حل رفع مشکلات نبوده و نیست حتی اگر یک درصد تولیدکننده تخلف کرده باشد.

در گام دوم انقلاب اسلامی که به واقع فصل جدیدی در مسیر حرکت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی آغاز شده باید توجه داشت که تقویت تولید ملی ضرورتی انکار ناپذیر است و این مهم با رفتارهای زننده و خطاب کردن صنعتگر به عنوان پادو یا تو عددی نیستی که رقم حساب بشی ، محقق نخواهد شد.

امیدوارم رهبر عزیزمان این ویدئوها را ندیده باشند چرا که دردهای دلشان زیاد خواهد شد.

نمایندگان محترم مجلس ؛

گر وا نمی کنید گره ای خود گره نباشید

خوش اخلاق باشید گر دستتان گشاده نیست.

print

پاسخی بگذارید