تاریخ: ۲۲:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۳

با توجه به انتشار عکس آلودگی نیروگاه شهید سلیمی که امروز جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ در فضای مجازی منتشر شد، روابط عمومی نیروگاه جوابیه ای برای رسانه ها ارسال کرد.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ،روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا درباره انتشار برخی تصاویر از این نیروگاه و اخبار منتشر شده در این خصوص  جوابیه و توضیحی را در اختیار رسانه ها قرار داده است  و در خصوص دلایل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا توضیحاتی را بیان داشت  که بدین شرح منتشر می شود:

متاسفانه علی رغم پیگیریهای بعمل آمده از سوی نیروگاه و مسئولان و حتی دستور ریاست محترم جمهور به وزارت نفت مبنی بر حذف سوخت مایع از چرخه سوخت نیروگاهها ، هنوز سهمیه سوخت گاز به نیروگاه نکا محدود می باشد و در خط لوله جدید دامغان به نکا نیز  ایستگاه تقویت فشار گاز احداث نشده است .

استفاده از سوخت مازوت به دلایل زیادی برای نیروگاه , کارکنان و تجهیزات نیروگاه و محیط زیست به #صرفه_نیست و جز افزایش هزینه ها و تبعات نامناسب آن سودی نخواهد داشت .

لذا با توجه به اهمیت تولید پایدار شبکه و تاثیرگذاری نیروگاه نکا بر شبکه برق استان و کشور نمی توان نیروگاه را از مدار تولید خارج نمود .

اولین کسانی که از استفاده از سوخت مازوت متاثر هستند مسئولین نیروگاه , کارکنان خدوم و تجهیزات نیروگاهی هستند .

و سازمان محیط زیست باید از وزارت نفت این موضوع را به جد پیگیری کند.

روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا 

print

پاسخی بگذارید