به مناسبت اعیاد شعبانیه
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۹:۰۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
جشن میلاد در ۳۰۰ امامزاده مازندران برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران از برگزاری جشن میلاد حضرت ابالفضل در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه مازندران ،حجت الاسلام مسعود قربانی ، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران  در گفت و گو با ما در ساری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ برگزاری جشن میلاد حضرت ابالفضل(ع) در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان، گفت: این جشن ها در شب و روز ولادت حضرت ابالفضل (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که برنامه های متعدد و جذابی در نظر گرفته شده است تا این جشن با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود، اظهار داشت: ایستگاه های صلواتی نیز در این روز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان تنها با قرار گرفتن در مسیر مکتب حسینی به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت، گفت: انحراف و مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل دوری از مکتب متعالی حسینی است.
 حجت الاسلام قربانی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است.
وی وجود حضرت عباس (ع) در سپاه سیدالشهدا را موثر و مهم عنوان کرد و افزود: حضرت از چنان منزلتی برخوردار است که دستگاه بنی امیه حاضر شد دعوت و پناهندگی دادن به آن حضرت را به جان بخرد، به ایشان رو بیندازد و طلب ترک سپاه امام حسین کند اما حضرت آنقدر ذوب در ولایت بود که به همه آن ها پشت پا زد.
حجت الاسلام قربانی گفت: حضرت ابالفضل (ع) مصداق آیه فتوت است زیرا همه آن ها نه تنها به راحتی بلکه به قیمت جان آن هم با قطعه قطعه شدن قبل از جان دادن رها کرد و جان و مال و حیثیت خود را در راه ولایت تقدیم کرد و ماندگارترین شخصیت کربلا شد بعد از امام حسین (ع) شد.
print

پاسخی بگذارید