تاریخ: ۰:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
جیب بی حساب سازمان عمران شهرداری ساری

یک عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت که با گذشت حدود ۸ ماه از سال ۹۷، بودجه سازمان عمران شهرداری این شهر برای تصویب به شورا ارسال نشده است.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال:اسفندیار عشوری عصر روز سه شنبه در سی و سومین نشست شورای اسلامی شهر ساری افزود: هرگونه اختصاص بودجه از سوی شهرداری به این سازمان تا پیش از تصویب بودجه در شورای شهر غیر قانونی است.
وی اضافه کرد: شهردار به عنوان رئیس شورای سازمان عمران شهرداری باید بودجه این سازمان را برای تصویب به شورای شهر ارایه دهد که تاکنون این کار انجام نشده است.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: شورای اسلامی شهر باید جلوی هزینه کرد سازمان عمران شهرداری ساری را که فاقد بودجه مصوب است به عنوان ناظر بگیرد.
وی اختصاص غیرقانونی بودجه به سازمان عمران از سوی شهرداری ساری را ناشی از ضعف نظارت شورای اسلامی شهر دانست.
*** الزام شهرداری به ارایه لایحه قرارداد واگذاری
عشوری همچنین از واگذاری املاک از سوی شهرداری این شهر بدون تصویب شورای اسلامی نیز انتقاد کرد و گفت: اگرچه شورای شهر اجازه تامین ۲ هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری را به صورت غیرنقدی از جمله واگذاری املاک را داد، ولی باید نوع ملک قابل واگذاری باید به تصویب شورا برسد.
وی اضافه کرد: شهرداری موظف است تا فهرست املاک و قراردادها در حوزه واگذاری را به شورای شهر ارسال کند و در صورت تصویب شهرداری می تواند نسبت به واگذاری اقدام کند.
عشوری اظهار داشت: برای رفع مشکل واگذاری ها ازسوی شهرداری این نهاد لایحه ای را برای چگونگی واگذاری و انعقاد قرارداد به شورا ارسال کند تا با تصویب شورا برای همیشه به این بلاتکلیفی پایان داده شود.
*** تصویب ۱٫۵ میلیارد ریالی اعتبار برای پرداخت غرامت
شورای اسلامی شهر ساری در این نشست برای جبران خسارت های ناشی از آبگرفتگی چند واحدمسکونی شهروندان این شهر ۱٫۵ میلیارد ریال بودجه مصوب کرد.
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری موظف شد تا این بودجه مصوب را در اختیار شهروندان خسارت دیده از آبگرفتگی به خیابان دانش این شهر پرداخت کند.
براثر بارش مهرماه سال جاری در مازندران به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد و هزینه خسارت به زیرساخت ها ۷ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید