گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حدود ۳۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان مراوه تپه پرداخت شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان اعلام کرد که تاکنون ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل روزهای آغازین امسال در این شهرستان پرداخت شده است.

مرتضی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کمک های بلاعوض به صاحبان ۲۶۷ واحد مسکونی نیازمند احداث در مناطق روستایی هر کدام به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، صاحبان ۱۵ واحد مسکونی احداثی در مناطق شهری هر کدام به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال و به نیز به مالکین ۱۲۴ واحد نیازمند تعمیرات، هر کدام تا سقف ۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر کمک های بلاعوض نقدی دولت به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل امسال، مقدار ۱۶ هزار و ۹۶۰ پاکت سیمان معادل ۸۴۸ تن، اهدایی رهبری انقلاب نیز به صورت رایگان به صاحبان ۲۱۳ واحد مسکونی نیازمند احداث داده شده است.

صابری اضافه کرد: براثر بارش های شدید روزهای پایانی سال ۹۷ و روزهای آغازین امسال و جاری شدن سیل در برخی مناطق شهری و روستاهای مراوه تپه در مجموع ۷۶۹ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که ۵۶۲ واحد آن نیاز به بازسازی مجدد و ۲۰۷ واحد نیز نیاز به تعمیرات دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل امسال ۵۵ واحد در مناطق شهری و ۷۱۴ واحد در مناطق روستایی این شهرستان هستند، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده تا الان برای احداث ۴۷۸ واحد مسکونی در روستاها و ۳۵ واحد در شهر و نیز برای تعمیر ۱۵۰ واحد مسکونی در شهر و روستاهای مراوه تپه توزیع اعتبار شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه ادامه داد: تا الان پرونده ۲۵ واحد مسکونی احداثی و هشت واحد نیازمند تعمیرات در مناطق شهری و ۴۷۱ واحد احداثی و ۱۴۲ واحد نیازمند تعمیر در مناطق روستایی این شهرستان به بانک های عامل ارسال شده است.

صابری گفت: مطابق اعلام بانک ها تا الان نیز پرونده ۲۱ واحد مسکونی احداثی و هشت واحد نیازمند تعمیرات درمناطق شهری به همراه ۲۹۳ پرونده احداثی و ۱۳۲ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در مناطق روستایی مراوه تپه انعقاد قرارداد شده که می باید سرعت انعقاد قراردادها بیشتر شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب دیده در مراوه تپه نیز اظهار داشت: تا الان ۵۸ واحد در مرحله آواربرداری، ۲۹۴ واحد در مرحله پی کنی، ۱۴۴ واحد در مرحله فونداسیون، ۹۰ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۱۴ واحد در مرحله اجرای سقف و دو واحد در مرحله دیوار چینی ساختمان قرار دارند.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۵۶ روستا سکونت دارند.

print

پاسخی بگذارید