تاریخ: ۱۴:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
حضور ایران در رقابت‌های روسیه با چهار شطرنج‌باز

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: ایران با چهار شطرنج‌باز در رقابت های جهانی روسیه حضور می‌یابد.

مهرداد پهلوان‌زاده  اظهار داشت: هم اینک رتبه بیست و پنجم جهان را داریم و هدف ما این است که سال آینده به رتبه بیستم جهان ارتقا یابیم و جزو ۲۰ کشور برتر جهان در رشته شطرنج باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در رتبه چهل و ششم جهان قرار داشتیم و توانستم تاکنون رشد خوبی پیدا کنیم و همچنین در قاره آسیا پس از کشورهای چین و هندوستان در رتبه سوم قرار داریم اما هدف ما رسیدن به این دو کشور در قاره آسیاست.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیأت شطرنج گیلان به رشت سفر کرده بود افزود: طی هفته گذشته رقابت‌های شطرنج قهرمانی غرب آسیا در کشور اردن برگزار شد که توانستیم عنوان قهرمانی خود را تکرار کنیم و هم اینک نیز قدرت مطلق غرب آسیا محسوب می‌شویم چون نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها را شطرنج‌بازان ایرانی تشکیل می‌دادند و فاصله نفرات چهارم به پایین با نفرات اول تا سوم زیاد است.

رئیس فدراسیون شطرنج به رقابت‌های قهرمانی جهان نیز اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف مهم ما حضور قدرتمند در رقابت های جام جهانی شطرنج است که شهریورماه سال جاری با حضور زبده ترین شطرنج‌بازان در کشور روسیه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها، ۱۲۸ شطرنج‌باز برجسته از کشورهای مختلف حضور خواهد یافت که خوشبختانه ایران با چهار شطرنج‌باز در این رقابت‌ها حضور می‌یابد که کمتر کشوری با چنین سهمیه‌ای در این مسابقات حضور می‌یابد که این امر نشان از رشد شطرنج در ایران است.

پهلوان‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر در پیش داشتن مسابقات جام جهانی روسیه، تا پایان سال جاری چند مسابقه بین المللی در ایران برگزار می‌شود و رقابت‌های قهرمانی کشور را در رده‌های سنی مختلف برگزار خواهیم کرد و شطرنج‌بازان ما نیز در چند مسابقه بین المللی در سایر کشورها حضور خواهند یافت.

وی به وضعیت شطرنج استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: شطرنج در گیلان نهادینه است و از دیرباز این استان قهرمانان ارزنده‌ای در رشته شطرنج داشت و هم اینک نیز شطرنج‌بازان بسیار قدرتمندی دارد.

انتخابات ریاست هیأت شطرنج گیلان روز گذشته (چهارشنبه) در رشت برگزار شد که در نهایت کیومرث بیات با کسب هر ۱۸ آرای مأخوذه برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس هیأت شطرنج استان انتخاب شد.

print

پاسخی بگذارید