تاریخ: ۱:۴۵ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
خبر خوش برای خوابگاهی ها /کمک ۵ میلیارد تومانی خیر به خوابگاه سازی

یک خیر با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه مازندران، کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی را در این دانشگاه به زمین زد.

به گزارش اقتصاد شمال،عملیات اجرایی سرای دانشجویی خواهران حضرت زینب (س) دانشگاه مازندران در چهار طبقه با متراژ سه هزار و۲۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۵۰ نفر با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال توسط خیر سید محمد صالح طاهری در دانشگاه مازندران آغاز شد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه مازندران به عنوان بزرگترین دانشگاه استان، تاکنون از نعمت کمک و سرمایه گذاری خیرین محروم بود که با همت این خیر، اولین چراغ کمک به این دانشگاه روشن شد.
رییس دانشگاه مازندران در مراسم کلنگ زنی سرای دانشجویی خواهران حضرت زینب (س) واقع در بابلسر بیان داشت: دانشگاه مازندران از محدود دانشگاه های کشور است که از کمک خیرین بی بهره بوده است و خوشبختانه تلاش ها به ثمر رسیده و خیر ارزشمند سید محمد صالح طاهری در این مسیر پیش قدم شد.
سید خلاق میرنیا بیان داشت: در حال حاضر ببش از ۲هزار و ۴۰۰ دانشجو دختر دانشگاه مازندران در خوابگاه ها اسکان دارند که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ دانشجو در خوابگاه دانشگاه مازندران و بقیه در خوابگاه های خودگردان ساکن هستند.
رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: در خوابگاه های خودگردان در هر اتاق ۶دانشجو ساکن هستند که این تعداد بر کیفیت تحصیل دانشجویان تاثیر گذار است بنابراین با افتتاح خوابگاه های جدید این تعداد کاهش می یابد.
خیر سید محمد صالح طاهری در مراسم کلنگ زنی سرای دانشجویی بیان داشت: انجام کارهای خیر خواهانه در کشور سبب می شود افراد بیشتری به این امر خداپسندانه روی بیاورند که همین موضوع زمینه توسعه کشور را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: با احداث این خوابگاه دانشجویی هیچ چشمداشتی از دانشگاه ندارم و امیدوارم بعد از اتمام این طرح بتوانیم طرح های دیگری را هم با استفاده از ظرفیت خیرین آغاز کنیم.
دانشگاه مازندران ۱۱ دانشکده دارد و حدود ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا در آن مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه همچنین بیش از ۳۶۰ عضو هیات علمی دارد و از جمله دانشگاههای کشور است که از دانشجویان خارجی میزبانی می کند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید