تاریخ: ۱۷:۴۴ :: ۱۳۹۷/۰۱/۱۹

مدیرامور بین الملل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: به دنبال انعقاد قرارداد تامین مالی کوتاه مدت (ریفاینانس) بصورت مستقیم با بانک تجارتی ایران واروپا هامبورگ (Eihbank)، مبلغ ۳۰ میلیون یورو به این بانک تخصیص یافت.

حمیدرضا معبودی با اعلام این مطلب که مبلغ یاد شده جهت تامین مالی واردات کالا و خدمات به بانک توسعه صادرات اختصاص یافته است افزود: مشتریان بانک می‌توانند با رعایت مقررات گشایش اعتبار اسنادی وارداتی و شرایط اعلام شده نسبت به ارائه درخواست جهت استفاده از خط اعتباری ریفاینانس فوق‌الذکر اقدام کنند.

وی در تشریح شرایط مربوط به این خط اعتباری اظهارداشت: دوره بازپرداخت ۶ماه برای کالاهای اساسی، ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی و یک سال برای مواد اولیه مورد نیاز خواهد بود و با نرخ سود ۷۵/۲ درصد که با احتساب ۲ درصد کارمزد پذیرش تعهد ۷۵/۴ درصد برای وارد کننده هزینه خواهد داشت، قابل پرداخت است.

ارائه درخواست گشایش اعتبارات اسنادی تحت خط اعتباری ریفاینانس، مراجعه مشتری به وزارت صنعت و معدن جهت ثبت سفارش کالا و همچنین اخذ مجوز استفاده از خطوط ریفاینانس از وزارتخانه ذیربط و ارائه مدارک لازمه از جمله صورتهای مالی حسابرسی شده ، هماهنگی اولیه با اداره تامین مالی و سرمایه گذاری در خصوص امکان پرداخت وجه به فروشنده، صدور مصوبه توسط کمیته اعتباری شعبه (در سقف شعبه) و یا ارجاع به مدیریت اعتبارات (در صورت بالاتر بودن از سقف شعبه) جهت صدور مصوبه ، ابلاغ مصوبه به مشتری را از جمله مراحل اجرایی استفاده از این خط اعتباری از سوی معبودی اعلام شد.

مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ادامه داد: اخذ مدارک لازم جهت گشایش اعتبار از جمله فرم ها، تعهدات، قرارداد جعاله و وثایق و تضامین طبق شرایط مصوبه، گشایش اعتبارات اسنادی دیداری به ارز یورر و با سررسید حداکثر ۶ ماه، خرید ارز در خصوص پیش دریافت مبلغ اعتبار، معامله اسناد و پرداخت وجه به فروشنده خارجی از دیگر مراحل رویه اجرایی استفاده از خط اعتباری یاد شده است.

به گفته معبودی استفاده از این تسهیلات منحصر به خرید از فروشندگان اروپایی اعم از آلمانی و یا غیر آلمانی است که با هماهنگی قبلی با اداره تامین مالی و سرمایه گذاری- مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات انجام خواهد شد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید