تاریخ: ۱۰:۱۵ :: ۱۳۹۶/۱۰/۰۵

معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع بوکس گفت: سعی کرده‌ایم که همه انتخابات به صورت عادلانه برگزار شود. البته حرف‌هایی نبوده که در این چند وقت اخیر به ما نزده‌اند و ما را به مهندسی کردن انتخابات محکوم کردند.

محمدرضا داورزنی، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت‌: فدراسیون بوکس ۲۸ سال بود که در اختیار فردی به نام ناطق نوری بود که زحمات زیادی را برای سر پا نگه داشتن این ورزش در ایران کشیده است. شش ماهی هم بود که او از سمت خود از این فدراسیون کناره‌گیری کرد و زحمات این فدراسیون بر دوش افشین داوری بود که در جایگاه سرپرست فدراسیون زحمات زیادی را کشید تا شرایط لازم برای برگزاری مجمع این فدراسیون را  فراهم سازد.

داورزنی در مورد نحوه برگزاری این مجمع توضیح داد: به‌ هر حال همه افرادی که امروز (سه‌شنبه) به صورت کاندیدا در این مجمع حاضر شده بودند همگی از دلسوزان و از خانواده‌ بوکس بودند که بنا بر احساس مسئولیتی که نسبت به این رشته داشتند برای موفقیت این رشته حاضر شده بودند. امیدوارم آقای حسین ثوری که به عنوان دومین رییس فدراسیون بعد از انقلاب انتخاب شده است بتواند جواب اعتماد این مجمع را بدهد و بتواند بوکس را به شرایط آرمانی خود برساند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان در برگزاری مجامع چند روز اخیر دست داشته است و یا انتخابات به صورت مهندسی برگزار شده است؟ خاطر نشان کرد: من طبق اطلاعاتی که دارم وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران سعی کرده است که همه انتخابات به صورت عادلانه برگزار شود. البته حرف‌هایی نبوده است که در این چند وقت اخیر به ما نزده‌اند و ما را به مهندسی کردن انتخابات محکوم کردند.

او افزود: طبیعی است که برگزاری مجامع بر عهده وزارت ورزش و جوانان است، اما مطمئن باشید که وزارت ورزش و جوانان هیچ حمایتی از هیچ کدام از کاندیداها در هیچ رشته‌ای انجام نداده است، اما اگر فردی در این مجمع انتخاب می‌شود بدون شک باید حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان به عنوان پیشتوانه داشته باشد تا بتواند اهداف خود را اجرایی کند. به دلیل زمان کم باقی‌ مانده تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  ما سعی خواهیم کرد تمامی مجامع را در همین چند وقت اخیر با سرعت زیاد برگزار کنیم تا همه روسا چه افراد جدید و چه افرادی که از گذشته در سمت روسا قرار داشتند، کارهای خود را با نظم و سرعت هر چه‌ بیشتری برای موفقیت تیم‌های ملی اجرا کند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات فدراسیون بسکتبال به بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک تغییر زمان داده است، گفت‌: من تا به حال این خبر را نشینده‌ام و هدف وزارت ورزش و جوانان بر این است که حقی از نماینده هیچ فدراسیونی ضایع نشود. به همین دلیل سعی می‌کنیم انتخابات فدراسیون بسکتبال را نیز مانند سایر فدراسیون‌ها قبل از تاریخ ۲۵ دی ماه این مجمع را برگزار کنیم تا نماینده فدراسیون بسکتبال نیز در مجمع حاضر شود. می‌توانم این را بگویم که مجمع فدراسیون بسکتبال در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ دی ماه برگزار می‌شود.

داورزنی در باره انتقادهای اخیر پیرامون طولانی شدن روند احراز صلاحیت کاندیدا گفت: تمام مسائلی که به وزارت ورزش مربوط باشد حل شده است اما باید نهادهای دیگر نیز مسائل مربوط به خود را بررسی کند و در صورتی که مجوز آنها صادر شود مشکلی از سوی وزارت برای بهرام شفیعی و بهنام محمودی وجود ندارد. همه‌ی تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشده و مجمع‌ فدراسیون‌ها با بهترین کیفیت برگزار شود. همه افرادی هم که در اساسنامه حق حضور در مجامع را دارند می‌توانند شرکت کنند.

وی در ادامه‌ در مورد دلیل تاخیر در اعلام اسامی کاندیدای فدراسیون شنای  نیز توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان نه به خاطر مهندسی انتخابات،‌ بلکه به دلیل جلوگیری از تضییع شدن حق برخی از کاندیداها با صبر و تامل اسامی آنها را اعلام کرد، زیرا برخی از نهادها بررسی‌های خود را در مورد کاندیداها با اندکی تاخیر انجام می‌دهند و این مساله باعث می‌شد تا وزارت ورزش و جوانان اسامی این کاندیداها را با تاخیر اعلام کند.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید