عضو کمیسیون عمران مجلس
تاریخ: ۸:۵۶ :: ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
دلیلی برای گرانی مسکن و بازارهای موازی وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با برهم خوردن برجام آمریکا متضرر می‌شود، گفت: دلیلی برای گرانی مسکن یا بازارهای موازی آن وجود ندارد زیرا فراورده‌های ساختمانی از بازارهای خارجی تهیه نمی‌شود.

به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: از زمان امضای برجام تاکنون تغییر رو به مثبتی در اقتصاد ما رخ نداده که اکنون با خروج آمریکا از این توافق نگران وضعیت کشور باشیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اکنون با خروج آمریکا از برجام فرصت استثنایی همانند تحریم ها برای بروز توانمندی ها و ظرفیت های کشور فراهم شده است، افزود: ما باید به امکانات و توانمندی های خود باور داشته باشیم در غیر این صورت رفع مشکلات غیر ممکن خواهد بود.

خسته بند با تاکید بر اینکه تکیه بر تولید داخل از دغدغه هجوم گرانی به بازار در پی حواشی برجام می کاهد، تصریح کرد: با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی،  نگرانی در خصوص گرانی و افزایش نرخ ها وجود ندارد؛ اما در این خصوص باید نظارت ها تشدید شود تا جو روانی تاثیرات منفی بر بازار نداشته باشد.

دلیلی برای گرانی مسکن یا بازارهای موازی آن وجود ندارد

وی در پاسخ به این سوال که پس از خروج آمریکا از برجام زمزمه های گرانی مسکن به چه دلیل است، گفت: دلیلی برای گرانی مسکن یا بازارهای موازی آن وجود ندارد زیرا هیچ یک از فرآورده های ساختمانی از بازارهای خارجی تهیه نمی شود که به این دلیل مشمول گرانی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگر زمزمه ای مبنی بر گرانی مسکن و بازارهای مشابه آن وجود داشته  باشد، بدون شک جو روانی عامل آن است، افزود: با این حال پیش بینی بنده بی تاثیر بودن خروج آمریکا از برجام در بازارهای اقتصادی کشور است.

روابط اقتصادی به سمت کشورهای دیگر سوق داده می‌شود

خسته بند با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام روابط اقتصادی و سیاسی کشور به سمت کشورهای دیگر سوق داده خواهد شد، افزود: دنیا تنها آمریکا نبوده که با خروج آن از برجام نگران شرایط کشور در ابعاد مختلف باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه به داخل، گفت: ایران همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام نچیده که اکنون با برهم خوردن این توافق متضرر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در طی سال های پس از انقلاب هر اقدامی که از سوی دشمنان ایران صورت گرفته برای ما خیر و برکت به همراه داشته، اکنون نیز برجام و حواشی آن به بهبود وضعیت کشور با تکیه بر توان داخلی منجر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حتی اگر اتحادیه اروپا نیز از توافق با ایران پا پس بکشد باز هم  گزینه های خوبی پیش روی ایران برای مراودات بین المللی وجود خواهد داشت.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید