گروه: اقتصادی
تاریخ: ۹:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
راه اندازی پرواز گرگان – آکتائو

استاندار گلستان گفت که برقراری مجدد پرواز گرگان - آکتائو سبب توسعه روابط ایران و قراقستان در ابعاد مختلف بویژه حوزه اقتصاد خواهد شد.

به گزارش یکشنبه ایرنا؛ هادی حق‌شناس در جلسه ویدئو کنفرانس با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان که با حضور مدیرکل فرودگاه‌های گلستان و جمعی از مدیران اقتصادی و گردشگری این استان شمالی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا موانع موجود را برطرف کنیم تا همکاری استان گلستان با اکتائو بیشتر شود و از سوی دیگر حجم، میزان و تعداد مسافر اولیه مدنظر شرکت هواپیمایی مربوطه را با همکاری اتاق‌های بازرگانی سه استان گلستان, مازندران و گیلان تامین خواهیم کرد.

وی بیان داشت: حدود ۱۵ هزار نفر قزاق در استان گلستان زندگی می‌کنند که روابط خانوادگی و فرهنگی با مردم جمهوری قزاقستان و شهر آکتائو داشته و می توانند آن را تقویت کنند.

استاندار گلستان تاکید کرد: ایران و قزاقستان دو کشور عضو اوراسیا هستند که این مهم می‌تواند در تفاهم‌نامه و معاهدات همکاری طرفین مورد توجه قرار باشد.
حبیب‌الله ملکوتی‌فر سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان هم با اعلام آمادگی برای کمک به راه اندازی هرچه زودتر این پرواز و ابراز امیدواری به سرآغاز فصل جدیدی از روابط فرهنگی، گردشگری، تجاری و اقتصادی، گفت: امیدواریم تعامل دو استان گلستان و منگستائو به توسعه هرچه بیشتر روابط ایران و قزاقستان منجر شود.

بندر آکتائو در استان مانگستائو قزاقستان و ساحل دریای خزر موقعیت ممتاز بین المللی در ابعاد مختلف دارد.

print

پاسخی بگذارید