تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
رزمایش مهار آلودگی نفتی در بندر آستارا برگزار شد

رزمایش مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات دریایی با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد مدیریت بحران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا روز یکشنبه در حاشیه رزمایش گفت: این رزمایش با همکاری شرکت های خدمات بندری کاوه، هدایت کشتی و خط دریا بندر و دریابانی هنگ مرزی، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و شبکه بهداشت و درمان با بکارگیری هفت فروند شناور کوچک و بزرگ برگزار شد.

کیانوش امیری هدایت و کنترل عملیات مهار سوانح، امداد پزشکی، ارزیابی برنامه ریزی، سازماندهی، پشتیبانی عملیات، ارتقای آگاهی دریانوردان و آموزش جستجوی حادثه دیدگان، حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی دریانوردی را از هدف های رزمایش برشمرد.

وی بیان کرد: بندر آستارا با شناورهای تندرو و لایروب پیشرفته، در مواقع لزوم رزمایش برگزار می کند و با همکاری دستگاه های متولی، برای کمک به حادثه دیدگان کشتی ها در آلودگی نفتی احتمالی آمادگی دارد و برای برگزاری رزمایش های ملی و منطقه ای در آستارا، با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی تلاش می کنیم.

مجتمع بندری آستارا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و ۲ میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید