تاریخ: ۱۴:۱۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۱

ارزش معاملات فرابورس در هفته گذشته با رشد همراه شد.

به گزارش اقتصاد شمال ، آمارها نشان می هد معاملات فرابورس در هفته گذشته با دادوستد شش هزار و ۹۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال در ۶۹۸ هزار نوبت پیگیری شد و با رشد ۸۴ درصدی آیفکس از ابتدای سال، ارزش بازار فرابورس به بیش از دو میلیون و ۲۸۶ هزار میلیارد ریال رسید.

حجم معاملات

بر اساس این گزارش، در هفته کاری منتهی به ۲۰ مهرماه ۹۷ در فرابورس، حجم معاملات در مجموع بازارها ۱۶ درصد افزایش و ارزش معاملات ۱۱ درصد کاهش یافت و شاخص کل فرابورس پس از تجربه یک دوره صعود پی در پی، هفته قبل را با افت پنج درصدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۲۰۱۲ واحدی به انتها رساند.

افزون بر این، بازار اول در هفته‌ای که گذشت میزبان معامله ۶۶۷ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال بود.

همچنین در این بازه زمانی در بازار دوم ۲ هزار و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که بیانگر رشد یک درصدی ارزش معاملات در این بازار نسبت به هفته پیشین است.

بازار پایه

به علاوه، بازار پایه در مجموع سه تابلو خود شاهد معامله سه هزار و ۸۱۸ میلیون سهم به ارزش هشت هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال بود و رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات در این بازار به ثبت رسید.

از طرف دیگر بازار ابزارهای نوین مالی نیز در این هفته معاملاتی به استقبال جابه‌جایی ۱۷۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال رفت که نگاهی به آمار معاملات به تفکیک ابزار در این بازار حاکی از رقم خوردن بیشترین حجم دادوستدها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به میزان ۱۶۲ میلیون ورقه‌ است؛ در این میان اوراق بدهی بیشترین ارزش معاملات را با ثبت دادوستدهایی به ارزش هشت هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال در اختیار گرفت.

وضعیت اوراق تسهیلات مسکن

از طرف دیگر هفته گذشته معامله حدود ۴۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن بانک مسکن و ملی به ارزش ۲۴۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی رقم خورد.

همزمان ارزش معاملات خرد سهام در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME در هفته گذشته به ۲۰ هزار و ۵۴۵ میلیارد در هفته گذشته رسید که گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان سه هزار و ۷۵۷ و ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال به ترتیب ۱۸ و ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کردند و در صدر ایستادند.

print

پاسخی بگذارید