تاریخ: ۹:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۹

طبق آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران، ارزش بازار بورس تهران در خرداد امسال به میزان ۴۸۴.۸۶۱ میلیارد ریال رشد، برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و به ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در طی ۱۸ روز کاری خرداد امسال در مقایسه با اردیبهشت گذشته، ۳ درصد افزایش یافت و از ۶۶.۹۱۵ میلیارد ریال به ۶۹.۱۰۹ میلیارد ریال رسید.

حجم سهام معامله شده از ۲۳.۸۳۲ میلیون سهم به ۲۴.۹۴۹ میلیون سهم معادل ۵ درصد افزایش یافت. طبق این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۰۴۷ میلیون سهم و ۲.۲۲۱ میلیارد ریال بوده است.

این گزارش می افزاید: در خرداد امسال دفعات معاملات سهام نیز برابر با ۴۴ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت گذشته افزایش یافت و از ۱۰۳۸هزار دفعه به ۱.۴۹۹ هزار دفعه بالغ شد. شاخص بورس نیز در این مدت به میزان ۱۳.۶۴۵ واحد برابر با ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و از ۹۵.۲۲۷ واحد به ۱۰۸.۸۷۳ واحد رسید.

ارزش بازار بورس تهران در خرداد ماه ۹۷ به میزان ۴۸۴.۸۶۱ میلیارد ریال رشد برابر با ۱۳ درصد افزایش یافت و از ۳.۷۲۷.۸۶۵ میلیارد ریال به ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال رسید. براساس معاملات نرمال هم در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۲۱.۷۴۹ میلیارد ریال و معادل ۴۴ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۲۸.۰۸۸ میلیارد ریال و در حدود ۵۷ درصد از کل فروش ها بود.

print

پاسخی بگذارید