تاریخ: ۹:۳۹ :: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
سال آینده ۵۵میلیون نفر یارانه می‎گیرند

عضو کمیسیون تلفیق از افزایش ۷هزار میلیارد تومانی منابع پرداخت نقدی یارانه‌ها در بررسی مجدد لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: سال آینده ۵۵میلیون نفر یارانه می‎گیرند.

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ حدود ۷ هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها اضافه شده است، گفت: این افزایش منابع با محاسبه جدید صورت‌گرفته از درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی حاصل شده و مستقیماً به پرداخت نقدی یارانه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

به‌گفته کوچکی‌نژاد، دولت در نظر داشت با منابع در نظر گرفته‌شده ۲۳ هزار میلیاردی برای پرداخت نقدی یارانه‌ها حدود ۳۳ میلیون یارانه‌بگیر را حذف کند اما محاسبات نشان می‌داد این منابع کفاف عملیات مد نظر دولت را نمی‌داد بنابراین کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت حدود ۷ هزار میلیارد تومان به منابع پرداخت نقدی یارانه‌ها تخصیص دهد و به این ترتیب در سال آینده سرجمع منابع نقدی یارانه‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی به تسنیم اظهار داشت: در قسمت انتشار اوراق مشارکت نیز سرجمع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به انتشار اوراق کاسته شده است.

با افزایش ۷ هزار میلیارد تومانی منابع یارانه نقدی، شمار یارانه‌بگیران در سال ۹۷ به ۵۵ میلیون نفر می‌رسد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید