تاریخ: ۹:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۲/۳۱

سازمان خصوصی سازی با انتشار آگهی عرضه بلوک‌ ۱۷.۳۴ درصدی بیمه‌ البرز، رسما واگذاری انجام شده قبلی در اسفند ماه سال ۹۶ را لغو و شرایط فروش این سهم برای سومین بار را اعلام کرد.

در شرایطی که پس از عدم معامله بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز در ۱۶ بهمن سال گذشته، این بلوک مجددا ۱۲ اسفند سال ۹۶ توسط سازمان خصوصی سازی عرضه و به کنسرسیومی متشکل از سه صندوق بازنشستگی، صندوق عشایر و صندوق تامین اجتماعی فروخته شده بود به تازگی سازمان خصوصی سازی با انتشار یک آگهی از عدم توافق قطعی با خریداران خبر داد و اعلام کرد: قصد دارد این بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز را برای بار سوم عرضه کند.

بر اساس این گزارش، این بلوک شامل بیش از ۶۹۴ میلیون و ۶۶۷ سهم «البرز» است که ۲۸ خرداد با کاهش حدود ۱۳ میلیارد تومانی به ارزش ۷۵.۵ میلیارد تومان به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط «با کاهش قیمت پایه نسبت به عرضه‌های قبلی» در بورس عرضه می شود.

آخرین اطلاعات مالی

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه البرز که با نماد «البرز» در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس فعال است، باز و هیچ گره معاملاتی برای آن وجود ندارد.

همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بیمه ای ۶.۸۶ مرتبه و «EPS» آن نیز ۱۴۵ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است.

سهامداران عمده

افزون بر این  و بر اساس  این گزارش ، پنج سهامدار عمده بیمه البرز، شامل «گروه توسعه مالی مهرآیندگان با ۱۸.۷۷۰ درصد، دولت با ۱۷.۳۴۰ درصد، سرمایه گذاری صباتامین با ۱۵.۷۷۰ درصد، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر با ۱۳.۰۱۰ درصد و سرمایه گذاری توسعه معین ملت با ۱۰.۵۰۰ درصد» است.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید