تاریخ: ۱۳:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
سهم نیم درصدی کتابخانه ها را بده

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران از نادیده گرفتن قانون پرداخت نیم درصدی درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی انتقاد کرد و گفت: این قانون به نوعی تعهدی بر دوش شهرداری هاست که باید انجام شود .

به گزارش اقتصاد شمال،حسن خیریانپور روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مازندران در ساری افزود: برای این منظور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا این روند اجرایی شود .
وی ادامه داد: با انجام کارهای پژوهشی شناسایی اولویت های مازندران، اجرای طرح ها کاربردی می شود و این اقدام توسعه و تعالی استان را در پی خواهد داشت.
معاون استاندار مازندران گفت: مازندران استانی با ظرفیت ها و فرصت های بی شمار در بخش های مختلف از جمله ذخائر طبیعی ، موقعیت استراتزیک ، کشاورزی ، صنعت و معادن است که با نگاه کاربردی می توان از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی نیازها و اولویت های استان گفت: از این پس یک درصد بودجه پژوهشی مازندران برای شناسایی اولویت ها و نیازهای این استان صرف می شود .

خیریانپور از نادیده گرفتن قانون پرداخت نیم درصدی درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی انتقاد کرد و گفت: این قانون به نوعی تعهدی بر دوش شهرداری هاست که باید انجام شود .
وی افزود: عدم اجرای این قانون از سوی شهرداری های مازندران تخلف به شمار می رود و فرمانداران به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های هر شهرستان می بایست ابتدا با تذکر و تاکید این مساله را به شهرداران اعلام کنند .
معاون استاندار مازندران اعلام به استانداری و برخوردهای قانونی را مرحله بعدی کوتاهی شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه ها برشمرد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید