تاریخ: ۱۰:۵۶ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
سه هزار تن انار گنبدکاووس آماده ورود به بازار

همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و موسم برداشت انار از ۲۵۰ هکتار باغات گنبدکاووس که برای چندمین سال پیاپی در این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و نیمه خشک به بار نشسته‌، سه هزار تن از این محصول آماده ورود به بازار مصرف است.

کشت و تولید انار در یک دهه گذشته در گنبدکاووس رونق گرفته و اکنون ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برای تولید این محصول تبدیل به باغ انار شده که ۲۵۰ هکتار آن به باروری رسیده است.

به گفته کارشناس جهادکشاورزی گنبدکاووس ارقام کشت شده انار در این شهرستان مرزی، تا ۸۰ درصد رقم “ممتاز ملس ساوه” و بقیه نیز از دو رقم “شیشه گپ و یوسف خانی” است.

عزیز جاوید روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور میانگین هر هکتار باغ انار در گنبدکاووس بین ۱۰ تا ۱۵ تن محصول می‌دهد که براین اساس پیش بینی می‌شود امسال افزون بر سه هزار تن انار از  باغات بارور این شهرستان برداشت شود.

وی بابیان اینکه استقبال کشاورزان گنبدی برای تبدیل اراضی زراعی به باغی بویژه انار در سال‌های اخیر افزایش یافته افزود: براین اساس باید برخی صنایع تبدیلی این محصول نیز در منطقه راه اندازی شود که جهادکشاورزی خصوص برای ارایه خدمات حمایت آماده است.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی از جمله چهار هزار هکتار باغ از شهرستان‌های مهم تولیدات بخش کشاورزی استان گلستان است.

print

پاسخی بگذارید