تاریخ: ۱۴:۴۴ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
سکه ۸۳۰هزار تومان حباب دارد

عامل اصلی نوسانات سکه و طلا، نرخ ارز است و اگر جریان داد و ستدها با توجه به بسته جدید ارزی شدت بگیرد و مردم احساس امنیت کنند بسیاری از ارزهای خانگی وارد بازار شده و به طور طبیعی بر قیمت سکه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

محمد کشتی‌آرای در مورد کاهش نرخ سکه در بازار گفت: البته باید در نظر داشت که بازار اصلی تهران به دلیل وفات تعطیل بود اما عامل اصلی کاهش نرخ سکه، روند نزولی نرخ ارز در بازار است که ادامه این روند بستگی به سیاست‌های جدید ارزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همان‌طور که ذکر شد عامل اصلی نوسانات سکه و طلا، نرخ ارز است و اگر جریان دادوستدها با توجه به بسته جدید ارزی شدت بگیرد و مردم احساس امنیت کنند بسیاری از ارزهای خانگی وارد بازار شده و بر قیمت سکه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عضو هئیت مدیره طلا و جواهر تهران در مورد واگذاری سکه‌های ثبت نام شده گفت: البته نباید انتطار داشت که این سکه‌ها بلافاصله واگذار شوند، این روند از ۱۳ مرداد شروع شده و به تدریج به بازار وارد خواهد شد و می‌تواند تاثیر مثبت روی تنطیم بازار، کاهش حباب و شفافیت قیمت داشته باشد.

وی با اشاره به میزان حباب سکه گفت: باید منتظر ماند تا عرضه و تقاضا برابر شود و بازار به تعادل برسد.امروز در بازار شاهد حباب ۸۳۰ هزار تومانی بودیم./ایلنا

print

پاسخی بگذارید