تاریخ: ۱۴:۱۴ :: ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
شاخص کل بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۵۵۴ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد به یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۷۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۷۸ واحد رسید.

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و هفتم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۱۲۴ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد به رقم ۳۶۰ هزار و ۷۳۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۳۸۰ واحدی، عدد ۳۹۸ هزار و ۳۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۶۲ واحدی به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۴۴۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۶۲۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۵۷۴ واحد افزایش  همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۲۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وغدیر، فولاد، فملی، خودرو، وبملت و اخابر با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، کالا و لپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بازار سرمایه در چهارمین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۸ هزار و ۵۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۴.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای دلقما، شلعاب، پاسا و غبشهر بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، ساربیل، رتکو و خموتور قرار گرفتند.

 

print

پاسخی بگذارید