تاریخ: ۱۹:۴۱ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
شراره طولانی مدتی در خورشید ثبت شد

شراره طولانی مدت و نسبتاً شدید و قوی در خورشید رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این افزایش فعالیت خورشید توسط مرکز پیش بینی هوای فضایی در اداره ملی مطالعات اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا اعلام شده است.

این رویداد روز قبل حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه شب به وقت تهران  رخ داد. شراره شناسایی شده دارای رتبه نسبتا قوی M2  است. گزارش شده است که این شراره خورشیدی همزمان با پخش  جرم تاج خورشید رخ داده است. این احتمال وجود دارد که پرتاب به سمت زمین هدایت نشده و از مدار سیاره ما عبورن کند.

شراره ها بسته به قدرت با حروف  A، B، C، M و X طبقه بندی می شوند. طوری که سرگئی کوزین، رئیس آزمایشگاه نجوم پرتو ایکس خورشید انستیتوی فیزیک آکادمی علوم روسیه به نام لبدف توضیح می دهد ابرهای پلاسمایی که خورشید در چنین لحظاتی به بیرون پرتاب می کند، پس از دو یا سه روز می تواند منجر به وقوع طوفان مغناطیسی در زمین شود.

اعتقاد بر این است که یک طوفان ضعیف می تواند اختلالات جزئی در عملکرد سیستم های برق ایجاد کند و بر مسیرهای مهاجرت پرندگان و حیوانات تأثیر بگذارد، در حالی که طوفان های قوی تر بر ارتباطات موج کوتاه و سیستم های ناوبری تأثیر می گذارند و همچنین می توانند باعث افزایش ولتاژ در شبکه های صنعتی شود. شراره خورشیدی کلاس M2 می تواند ارتباطات را در بخش هایی از سیاره مختل کند.

شرارهٔ خورشیدی از انفجار بزرگ در اتمسفر خورشید به وجود می‌آید و باعث آزاد شدن انرژی در حد شش ضربدر ۱۰ به توان ۲۵ ژول می‌شود.

print

پاسخی بگذارید