تاریخ: ۲۰:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
شش صندوق اعتباری خرد زنان در رضوانشهر فعال است

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: تعداد ۶ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با ۱۳۰ تن عضو در این شهرستان فعال می باشد.

مسعود رزاقی روز شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:در  ۶ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این مناطق و با ۱۳۰ عضو فعال هستند که ۳ صندوق در بخش مرکزی و ۳ صندوق در بخش پره سر و تقریباً به مرز خودکفایی رسیده اند و امسال برای هر صندوق ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رونق تولید، مهم‌ترین رویکرد ایجاد این صندوق‌ها در مناطق روستایی بخش مرکزی رضوانشهر و پره سر به شمار می‌آید که موجب فعالیت گسترده زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی رضوانشهر با فراهم کردن بسترهای لازم برای نمایش و عرضه محصولات تولیدشده توسط زنان عضو صندوق‌های روستایی این شهرستان، ‌ به دنبال گسترش بازارهای فروش این محصولات و رونق بخشیدن به چرخه فعالیت اقتصادی آنان است.

رزاقی خاطرنشان کرد: زنان نقش بسیار موثری در پویایی و حفظ جامعه روستایی استان دارند و فراهم شدن بسترهای لازم برای حضور آنان در عرصه‌های اقتصادی به تقویت روند تولید محصولات غذایی و کشاورزی در این مناطق و خودکفا شدن در بسیاری از محصولات می‌ انجامد.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با بیان این مطلب که بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان را روستاییان این مناطق تشکیل می‌دهند افزود:  کشاورزی بیشترین میزان اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف این مناطق را به خود اختصاص داده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و کشاورزی مهمترین پشتوانه اقتصادی ساکنان این مناطق محسوب می شود. گلیم بافی ، تولید وسایل چوبی ، بافت پوشاک پشمی از جمله صنایع دستی این منطقه است .

print

پاسخی بگذارید