تاریخ: ۱۱:۳۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
شکرالله حاجیوند در ساری  :صادرات ۸۰۰ هزار تنی سیب ایران

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۸۰۰ هزار تن سیب در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت که رکورد صادرات این محصول باغی در کشور شکسته شده است.

شکرالله حاجیوند چهارشنبه در دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، میزان صادرات سیب در سال گذشته را حدود ۶۰۰هزار تن اعلام کرد.
وی مقصد صادرات سیب ایران را منطقه خاورمیانه بویژه اقلیم کردستان، پاکستان و ترکیه و بعضی از کشورهای اروپایی معرفی کرد.
حاجیوند همچنین میزان تولید سیب در سال جاری را سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۴۰۰ هزار تن از تولیدات درجه ۲ و سه سیب کشور به خاطر کمبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شود.
وی میزان تولید سر درختی سال جاری کشور را ۲۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: با وجود تهدیدات سرما و گرمای شدیدی ناشی از تغییرات اقلیمی ، تولیدات میوه کشور کم نشده است.
پارسال بر اساس آمار جهاد کشاورزی ، ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سردرختی در کشور برداشت شده بود.
حاجیوند همچنین گفت که پارسال یک میلیون ۵۴۹ تن از انواع میوه ها به ارزش ۲ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار صادر شد که به لحاظ وزنی ۲۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵رشد داشته است.
حاجی وند صادرات آب میوه و کنسانتره ، ژله و مربا انواع میوه را در سال گذشته ۳۹ هزار تن اعلام کرد.
مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل تغییر اقلیمی پارسال تولید پسته ۴۰ درصد، زعفران ۱۲ درصد، سیب ۹ درصد و انگور پنج درصد کاهش داشت./ایرنا

print

پاسخی بگذارید