گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲:۳۱ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
علت خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست ؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر برخی از کاربران تلفن همراه شود، خاموش شدن ناگهانی گوشی در هنگام کار با آن می باشد.

سرویس فناوری اقتصاد شمال ،این مورد در برخی موارد می تواند بسیار آزار دهنده باشد. مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی می تواند بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود که برخی از آن ها ممکن است سخت افزاری و برخی دیگر نیز نرم افزاری باشد. معمولا در موارد نرم افزاری به سادگی می توان این مشکل را با چند ترفند که در ادامه ذکر خواهد شد حل نمود. اما در موارد سخت افزاری نیاز است که از متخصصان فعال در زمینه تعمیر گوشی، کمک بگیرید. در این مطلب قصد داریم تعدادی از مواردی که ممکن است دلیلی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی های اندرویدی و ایفون باشد را با یکدگیر مرور نماییم.

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

همانطور که اشاره شد، دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی ممکن است بسیار متفاوت باشد. در برخی موارد ممکن است این اشکال، در اثر نقص سخت افزاری رخ دهد که در این موارد باید گوشی معیوب را در اسرع وقت به یک متخصص نشان داد. اما در برخی دیگر موارد، ممکن است این اشکال در اثر یک ایراد نرم افزاری به وجود آمده باشد که در این صورت می توان به سادگی آن را رفع نمود. در ادامه چند مورد شایع که می تواند دلیلی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد و راه حل رفع آن نیز، آورده شده است.

سلامت باتری را چک کنید!

یکی از اصلی ترین و شایع ترین دلایلی که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شود، عدم کارکرد صحیح باتری می باشد. قبل از اینکه باتری گوشی را تعویض نمایید، باید ابتدا به این مورد توجه داشته باشید، که ممکن است در اثر ضربه باتری از محل قرار گیری خود، مقداری فاصله گرفته باشد یا اتصالات آن به درستی برقرار نشده باشد. این موضوع می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی گردد. اگر گوشی شما با خوردن ضربه یا تکان دادن ناگهانی، خاموش می شود، باید به این موضوع که اتصال باتری آن دچار مشکل شده است، شک نمایید. نکته قابل توجه این است که دراکثر گوشی های هوشمند امروزی، باتری های گوشی دیگر به مانند سابق قابل جدا شدن و تعویض نبوده و برای این منظور لازم است که آن را به یک متخصص نشان دهیم.

علاوه بر مشکل فوق، ممکن است خاموش شدن ناگهانی گوشی در اثر خراب شدن کلی باتری باشد. خوشبختانه در تمامی مدل های اندروید، راهی برای آگاهی از میزان سلامت باتری وجود دارد که به سادگی می توان آن را مشاهده نمود. برای آگاهی از سطح سلامت باتری گوشی اندروید خود، از طریق شماره گیر گوشی، کد *#*#4636#*#* را شماره گیری نمایید. دقت داشته باشید که همه علائم و ارقام را صحیح و به ترتیب یاد شده، وارد نمایید. در صفحه ای که مشاهده می نمایید، گزینه Battery Information را انتخاب نمایید. حال لیستی از وضعیت باتری را مشاهده می نمایید. توجه داشته باشید که در قسمت Battery Health حتما عبارت Good که به معنی  سلامت باتری گوشی  شما می باشد، درج شده باشد. در غیر اینصورت، این مورد نشان دهنده این است که باتری گوشی شما در وضعیت مناسبی نبوده و هر چه سریعتر باید نسبت به تعویض و جایگزینی آن اقدام نمایید.

سلامت باتری

نحوه چک کردن سلامت باتری

داغ شدن بیش از حد

یکی از دلایل دیگر خاموش شدن ناگهانی گوشی ، می تواند داغ شدن بیش از حد گوشی شما باشد. به طور کلی در طراحی گوشی های هوشمند، در صورتی که گوشی بیش از حد داغ شود و امکان خسارت رساندن به بورد و قطعات سخت افزاری وجود داشته باشد، در این صورت، خود گوشی به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد، تا از ایجاد خسارت به بورد، جلوگیری شود. اگر گوشی شما بیش از حد داغ می شود، می تواند یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی آن باشد. این مورد حتی در مواقعی که با گوشی کاری انجام نمی دهید نیز ممکن است پیش بیاید.

در حالت Safe mode گوشی خود را روشن نمایید

همانند اکثر سیستم عامل های معروف، اندروید نیز دارای قابلیتی است که در حالت safe mode قرار می گیرد. در این حالت گوشی در حالتی روشن می شود که تنها قادر به استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های پیشفرض گوشی می باشد و برنامه های نصب شده روی گوشی را نمایش نمی دهد. در حالت safe mode هیچ ویروس یا نرم افزار مخربی، توانایی کار نداشته و در این حالت می توانید این برنامه ها را به سادگی پیدا کرده و از گوشی خود حذف نمایید که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شما شده باشند.

رفتن به حالت Safe mode در گوشی های ساخته شده توسط برندهای مختلف، تفاوت دارد. اما معمول ترین روش آن به این صورت است که ابتدا باید دکمه پاور را برای مدتی نگه دارید. سپس در پنجره ظاهر شده، روی گزینه Power off برای چند لحظه انگشت خود را نگه دارید تا پنجره ای با نام Reboot in safe mode نمایش داده شود. با انتخاب گزینه OK گوشی شما خاموش شده و در حالت safe mode روشن خواهد شد. پس از رفتن به این حالت، در صورتی که گوشی شما دیگر خاموش نشد، بیشترین احتمال وجود دارد که یکی از برنامه هایی که اخیرا روی گوشیتان نصب کرده اید، باعث به وجود آمدن چنین مشکلی باشد. برای این منظور بهتر است به لیست برنامه های نصب شده در گوشی خود مراجعه کرده و سپس برنامه هایی که به آن ها در خصوص ایجاد مشکل در گوشیتان، شک کرده اید، حذف نمایید.

safe mode

نحوه قرار دادن گوشی در حالت safe mode

نصب آنتی ویروس برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر پس از پاک کردن تعدادی از جدیدترین نرم افزارها، همچنان با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه بودید، بد نیست از یک آنتی ویروس قدرتمند برای رفع این مشکل، کمک بگیرید. ممکن است این مشکل در اثر وجود ویروس ها و بدافزارها در گوشی شما به وجود آمده باشد. برای رهایی از آن، بهتر است روی گوشی خود، یک آنتی ویروس مانند آنتی ویروس AVL که از قدرت خوبی برخوردار است استفاده نمایید.

بازگردانی به تنظیمات کارخانه

اگر هیچکدام از راه حل های ذکر شده، نتوانست مشکل شما را حل نماید، تنها راه باقی مانده این است که گوشی خود را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و به این ترتیب تمامی اطلاعات آن را پاک نمایید. فکتوری ریست نمودن گوشی باعث می شود که تمامی تنظیمات و برنامه هایی که بعدا روی گوشی نصب و اعمال شده است، حذف شده و همه چیز به حالت اولیه خود برگردد. در صورتی که مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی شما، نرم افزاری باشد، با بازگشت به تنظیمات کارخانه، به احتمال بسیار زیاد، این مشکل حل خواهد شد.

فکتوری ریست

نحوه بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه

print

پاسخی بگذارید