تاریخ: ۱۱:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۲

علی اسدالهی سوته (علی سوته) از عکاسان فعال انجمن سینمای جوانان لاهیجان و یکی ازهشت عکاس ایرانی پروژه "راه رفتن روی تی" آژانس NVP کانادا موفق به دریافت پشتیبانی از مرکز پولیتزر شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،  رئیس دفتر انجمن سینمای جوان لاهیجان با اعلام این خبر افزود: این روایت تصویری محصول فعالیت گروهی عکاسان فعال ایرانی شامل؛  پویان طباطبایی (مدیر، ادیتور و نویسنده پروژه)، مارسل جرو (ادیتور)، یاسمن ده‌میانی (عکاس)، مهدی فضل‌الهی (عکاس)، حامد بارچیان (عکاس)، مهران مافی‌بردبار (عکاس)، مهدی بارچیان (عکاس)، علی سوته (عکاس)، جلال شمس‌آذران (عکاس) و کیانوش سعادتی (عکاس) است که با همکاری بنیاد پولیتزر شکل می‌گیرد.

ساسان عادلی تصریح کرد : مجموعه عکس  ‌ «راه رفتن روی تیغ»  نگاهی دارد به زندگی روزمره افراد شاغل در دوران کرونا.
به گفته وی؛ علی سوته تنها عکاس گیلانی این پروژه از اعضای انجمن سینمای جوانان لاهیجان است که پیش‌تر در نخستین گرنت عکاسی مستند NVP (سال ۲۰۱۷- تورنتو کانادا) برای مجموعه عکسش از محیط زیست با عنوان «آلودگی آب و خاک شمال ایران» به‌عنوان یکی از سه عکاس برنده کمک هزینه و حمایت مالی انتخاب شده بود.

جایزه پولیتزر جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد؛ این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی در سده نوزدهم نامگذاری شده‌ است.
همچنین هر ساله بنیاد پولیتزر جوایز نیم میلیون دلاری خود را به بهترین عکس‌های خبری در زمینه‌های مختلف می‌دهد که در میان تمام عکس‌های خبری جهان به عنوان بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شود.

print

پاسخی بگذارید