گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۸:۳۲ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۷

فرمانده مرزبانی استان گلستان در مراسم معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی اترک مستقر در شهرستان گنبد کاووس گفت که وجود برخی مشکلات و کمبودها در مناطق مرزی این استان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا در این مراسم که امروز سه شنبه برگزار شد؛ سرهنگ بهزاد ابراهیمی مشخصا به مشکل یا کمبود خاصی اشاره نکرد اما گفت: لازم است با همراهی و تلاش هرچه بیشتر مسوولان ادارات و نهادهای دولتی برای رفع محرومیت‌های بجا مانده از قبل اقدام جدی تری صورت گرفته تا آسایش و رفاه بیشتر مرزنشینان استان گلستان را شاهد باشیم.

وی با یادآوری جایگاه و وظایف ترسیم شده مرزبانی در قانون اساسی افزود: ماموریت‌های این نیرو چند وجهی اعم از نظامی، دفاعی، سیاسی، قضایی و اجتماعی است که مهمترین آن حراست از مرزهای آبی و خاکی کشور می‌باشد.

سرهنگ ابراهیمی، مرزبانی را پیشانی تامین کننده امنیت کشور عنوان و اضافه کرد: پاسگاه‌های مرزی نخستین سنگر در برابر تجاوز بیگانان و حلقه نخست تامین امنیت کشور هستند.

وی با قدردانی از زحمات سرهنگ “محمدرضا سراوانی” فرمانده قبلی هنگ مرزی اترک گنبدکاووس، از سرهنگ “محمدباقر نجفی نژاد” فرمانده جدید این یگان نظامی خواست تا علاوه بر انجام ماموریت‌های محوله، تعامل و ارتباط صمیمانه‌ با مرزنشینان، علما و روحانیون این شهرستان داشته باشد.

عبدالقدیر کریمی، فرماندار گنبدکاووس نیز در این مراسم، تلاش‌ مرزبانی برای حراست از مرزها و تامین امنیت پایدار را خالصانه و صادقانه دانست و گفت: در سایه وحدت، صمیمیت و همراهی بین مردم، علما و روحانیون و مسوولان با مرزبانی، هیچ مشکل و حاشیه‌ای در حوزه امنیت منطقه نداشته‌ایم.

همچنین در این مراسم سرهنگ محمدرضا سراوانی فرمانده قبلی هنگ مرزی اترک گنبدکاووس از همراهی مرزنشینان و مسوولان برای تامین آرامش منطقه قدردانی و خواستار استمرار این همراهی‌ها با فرمانده جدید شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ “محمدباقر نجفی نژاد” فرمانده جدید هنگ مرزی اترک گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: مناطق مرزی گلستان بر خلاف نام زیبا و سرسبزی استان با کمبود و محرومیت‌هایی از جمله دسترسی نداشتن به جاده مناسب مواجه است.

هنگ مرزی اترک گلستان که فرمانده آن مرزبان درجه یک نیز هست، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده گلستان به طول افزون بر ۳۵۰ کیلومتر بر عهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان است.

print

پاسخی بگذارید