تاریخ: ۱۱:۲۷ :: ۱۳۹۶/۱۱/۰۹

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت تسهیلات مربوط به خرید مسکن به متقاضیان تا چهارم بهمن ماه سال جاری ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در حاشیه سمینار بررسی وضعیت بازار مسکن در سال ۹۷ در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته بانک مسکن برای خرید ۱۰۷ هزار واحد مسکونی در کشور تسهیلات پرداخت کرد اما تا چهارم بهمن ماه سال جاری این بانک موفق شده برای خرید بیش از ۱۴۲ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کند.
وی اظهارداشت: از نظر مبلغ نیز میزان تسهیلات پرداختی بانک مسکن برای خرید تا چهارم بهمن ماه در مقایسه با سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به وضعیت بازار مسکن در سال ۹۷ بیان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که افزایش قیمت ها در بازار مسکن در حدود نرخ تورم کشور خواهد بود و خرید و فروش مسکن نیز با یک روند تدریجی افزایش خواهد یافت.
رحیمی انارکی با بیان این که ما برای پیشبرد برنامه های بانک مسکن یک سند راهبردی تا سال ۱۴۰۰ تعریف کرده ایم، گفت: استفاده از منابع مالی بازار سرمایه، توسعه بانکداری رهنی، انتشار اوراق حق تقدم و اوراق رهنی ثانوی و تلاش در جهت توسعه ای کردن بیشتر بانک مسکن از مهم ترین راهبردهای ما در این سند ۵ ساله است.
وی، هوشمند سازی پرداخت تسهیلات را از مهم ترین برنامه های دیگر بانک مسکن اعلام کرد و گفت: با هوشمند سازی پرداخت تسهیلات به متقاضیان بانک در نحوه پرداخت تسهیلات به سهولت عمل خواهد کرد تا منابع مالی ما به نحوه مناسبی استفاده شود.
مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات خانه یکمی ها به ۸ درصد اظهارداشت: بانک مسکن سود تسهیلات را برای سپرده گذارانی که در بافت های فرسوده اقدام به خرید مسکن کنند به ۸ درصد کاهش داده و سود تسهیلات غیر بافت های فرسوده نیز ۹٫۵ درصد است و امیدواریم در دهه فجر امسال بتوانیم در این زمینه خبرهای خوشی را به خریداران مسکن بدهیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون زوجین جوان که در صندوق پس انداز خانه یکم بانک مسکن ۸۰ میلیون تومان سپرده گذاری کنند، می توانند پس از یک سال برای خرید خانه در تهران ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی استفاده کنند و با وجه پس انداز خود معادل ۲۴۰ میلیون تومان نقدینگی خواهند داشت.

print

پاسخی بگذارید