معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری
تاریخ: ۱۹:۱۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارگیلان گفت: رفع مشکلات و مسائل تولیدکنندگان در این استان با جدیت از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان دنبال می شود.

سید محمد احمدی در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت : جلسات این کارگروه کاملا عملیاتی است و مدیران تلاش می کنند تا با دقت لازم مشکلات بخش تولید را بررسی و پیگیری کنند.
وی ضمن تاکید بر اهتمام بیشتر در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان در این استان افزود: به این منظور حدود اختیارات اعضای این کارگروه بایستی مورد توجه قرار بگیرد و بر اساس قانون مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: تولیدکنندگان باید دورنمایی مناسب از فعالیت های خود داشته باشند و تناسب لازم را بین سرمایه آورده و تسهیلاتی مورد نیازشان ایجاد کنند تا خدای ناکرده مشکلی برای آنان در جهت پرداخت تسهیلات بانکی ایجاد نشود.
وی افزود: همه اعضای این کمیته و همچنین بانک های عامل برای یک هدف واحد که همان حمایت و توسعه بخش تولید است فعالیت دارند و در راه ارتقای نظام از هیچ کوششی کوتاهی نخواهند کرد.
احمدی در بخشی از سخنان خود نیز به ۲۰۰ میلیارد تومان سهم استان گیلان از محل تسهیلات روستایی اشاره و تصریح کرد : این میزان تسهیلات از سوی ۴ بانک عامل در بین شهرستان های مختلف استان گیلان توزیع شده است.
وی با اشاره به عدم پرداخت بخشی از اعتبارات سهم این استان از سوی بانک های خصوصی در سال گذشته اظهار داشت: انتظار می رود بانک های خصوصی کارکردی مطابق قانون ارائه دهند.
وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های جدید در استان ، جلسات کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید هفته ای دو بار با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای بانک ها در شهرستان های گیلان تشکیل می شود گفت: امروز نیز جلسه این کارگروه به میزبانی آستانه اشرفیه برگزار و در آن مشکلات و مسائل ۱۶ واحد بررسی شد.
وی در پایان نیز از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی قدردانی کرد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان نقشی موثر در ایجاد اشتغال دارد اظهار داشت: به این منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان امری ضروری است.
رحیم حیدری در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱۹ واحد صنعتی در شهرک های نقره ده ، پرکاپشت یاور زاده ، مجتمع کارگاهی این شهرستان افزود: از این تعداد ۸۴ واحد فعال و ۳۵ واحد دیگر نیمه فعال هستند.
وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر هیچ واحد صنعتی در این شهرستان تعطیل نشده است ادامه داد: به منظور رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان ، جلسات کارگروه تسهیل موانع تولید این شهرستان بصورت هفتگی ( دو بار در هفته ) برگزار می شود ، ضمن آنکه بازدیدها و سرکشی های لازم نیز از این واحدها صورت می گیرد.
حیدری همچنین گفت: کمبود مواد اولیه ، حذف ماده ۸۰ بیمه تامین اجتماعی ، عدم بارگیری کامیونداران و افزایش نرخ باربری ها ، عدم اجرای بند (و) تبصره ۱۶ از سوی بانک های عامل ( موضوع بخشودگی جرائم) ، مشکلات مربوط به اداره امور مالیاتی ، آماده نبودن تصفیه خانه شهرک صنعتی نقره ده ، توقف پروژه تامین برق شهرک نقره ده ، معوقات بانکی ، مسدود شدن سایت واردات خودرو از عمده مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان به شمار می روند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این جلسه نیز مدیران واحدهای تولیدی شهرستان آستانه اشرفیه به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید