گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
معاون فرماندار آستارا ساماندهی محل دفن زباله را خواستار شد

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: شیرابه محل دفن زباله، تهدیدی برای محیط زیست است و شهرداری‌های این شهرستان با همکاری بخش خصوصی، آن را ساماندهی و مشکل را رفع کنند.

کامبیز لقمانی مقدم روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا افزود: ساخت حوضچه های هدایت شیرابه و تفکیک زباله های تر و خشک با بهره گیری از امکانات جدید، باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آستارا به دلیل اجرای خوب طرح تفکیک زباله از مبدا، جزو شهرهای موفق گیلان است اما حجم زباله های ورودی از بخش لوندویل و روستاها به محل دفن زباله بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: متاسفانه در پاییز و زمستان به دلیل بارش باران، شیرابه زباله افزایش پیدا می کند اما با جدا سازی زباله های تر و تبدیل آن به کمپوست می توان از میزان شیرابه کاست.

شایان ناصری مسئول واحد خدمات شهری شهرداری آستارا هم گفت: حدود سه هکتار از محوطه ۱۷ هکتاری محل دفن زباله برای طرح کنترل شیرابه منظور و در آن، بیش از ۲۰۰ متر کانال و یک انبار شیرابه ساخته شده است.

وی اضافه کرد: حاشیه محل دفن زباله محصور شده اما تکمیل کانال شیرابه نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود و این محل با دفن روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله، بعد از ۱۵ سال آینده جوابگو نخواهد بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن است و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

print

پاسخی بگذارید