گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۵ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
معوقات حقوق فرهنگیان مازندران پرداخت شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران گفت: بدهی و معوقات حقوق فرهنگیان مازندران در سال گذشته تقریبا به طور کامل پرداخت شد.

مهدی عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کارکنان رسمی آموزش و پرورش دارای حقوق متمرکز و ماهیانه هستند ، افزود: بیشترین مشکل ما در بخش معلمان حق التدریس بود که در  گذشته تا چندین ماه تعویق داشت.

وی گفت: اما در سالهای اخیر سعی کردیم به صورت پلکانی فاصله پرداخت دستمزد معلمان حق التدریس را کمتر کنیم تا اینکه اکنون دریافتی این معلمان در مازندران به تقریبا به صورت ماهیانه بوده و کاملا به روز است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مطالبات معلمان حق التدریس استان تا پایان ۹۸ پرداخت شده است ، افزود: آخرین پرداختی معلمان حق التدریس پایان بهمن ۹۸ بود که مبلغ ۴۳ میلیارد ریال ریال به حساب آنها واریز شد.

به گفته عابدی مجموع پرداختی ها دستمزد معلمان حق‌التدریس مازندران در سال گذشته ۹۴ میلیارد ریال بود که تمامی مطالبات این قشر پرداخت و اکنون هیچ مطالبه معوقی ندارند.

وی همچنین به مطالبات تعداد ۷۶ راهبر آموزشی اشاره کرد و گفت: دستمزد این دست از آموزشگاران استان نیز تا پایان سال ۹۸ تسویه و مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به حساب آنان واریز شد.

سنجش مجازی برای دستمزد معلمان حق التدریس

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از مشکلاتی را که ویروس کرونا ایجاد کرده عدم حضور معلمان حق التدریس در مدرسه برای محاسبه ساعت کاری آنان است.

عابدی افزود: در این زمینه با عضو کردن مدیران در گروه های آموزشی معلمان و دانش آموزان ساعت کاری آنان محاسبه شده و برای آنان حضور و غیاب ثبت می شود.

گفتنی است که امسال ۵۳۶ هزار دانش آموز از پایه پیش دبستانی تا متوسطه دوم در چهار هزار و ۳۰۰ مدرسه استان تحصیل خواهند کرد.

آموزش و پرورش مازندران حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۱ هزار نفر معلم رسمی و حدود سه هزار معلم حق التدریس و باقی نیروهای اداری هستند.

print

پاسخی بگذارید