گروه: فرهنگی
تاریخ: ۲۲:۰۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه گفت: ساز و کار حمایتی دولت در زمینه کاغذ کماکان باقی است و مشکلی در زمینه واردات آن وجود ندارد و میزان واردات کاغذ نسبت به سنوات گذشته تغییری نکرده است و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال ،محمد حیدری دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه در گفتگو با اقتصاد شمال در خصوص روند تخصیص کاغذ و فعالیت های کارگروه تنظیم بازار کاغذ گفت:این کارگروه طی جلساتی که در این زمینه برگزار شد به دنبال تسهیل روند تحویل کاغذ به ناشران و افراد فعال در مطبوعات است.
وی با بیان اینکه در این کارگروه از تمامی دستگاهها نمایندگانی برای نظارت بهتر حضور دارند ،افزود: بخش بازرگانی وزارت صمت ، مدیر کل دفتر سلولزی این وزارت ، سازمان تعزیرات ، حراست ارشاد و تشکل های خصوصی از جمله اعضای حاضر در این کارگروه هستند .
دبیر انجمن  صنفی مدیران رسانه شفاف سازی در زمینه واردات کاغذ و روشن بودن روند تحویل آن به متقاضیان را موجب جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی خواند و با ابراز تاسف از تخلف های صورت گرفته در پرونده سلطان کاغذ هوشیاری مدیران مطبوعات و ناشران را در این زمینه خواستار شدو تصریح کرد:کارگروه تمامی درخواست ها را با اهمیت رسیدگی کرده و کاغذ را با بهترین قیمت وکیفیت در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.
وی دپو و انبار کردن کاغذ را امری نادرست خواند و افزود:متقاضیان به میزان مصرف خود تقاضا کنند و به جو روانی ایجاد شده توجهی نداشته باشند زیرا در تامین کاغذ مصرفی مطبوعات مشکلی را شاهد نیستیم.
عضو کارگروه کاغذ از راه اندازی سامانه توزیع کاغذ در دو بخش ناشران و مطبوعات خبر دادو با ابراز امیدواری از تسهیل روند تحویل کاغذ بعد از راه اندازی این سامانه ،اظهار داشت: تمامی متقاضیان می توانند مشخصات و درخواست های خود را از این طرق ثبت و ارائه دهند و نقص های موجود در این زمینه به زودی مرتفع خواهد شد.
حیدری از کاهش قیمت جهانی کاغذ خبر دادو با بیان اینکه قیمت جهانی کاغذ روند نزولی داشته و جای نگرانی برای تامین کاغذ متقاضیان وجود ندارد یادآور شد: ساز و کار حمایتی دولت در زمینه کاغذ کماکان باقی است و مشکلی در زمینه واردات آن وجود ندارد و میزان واردات کاغذ نسبت به سنوات گذشته تغییری نکرده است و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.
وی ثبت درست درخواست را از سوی مدیران رسانه ها و ناشران خواستار شدو خاطر نشان کرد:سامانه جامع توزیع کاغذ تقاضاها را ثبت و به بازرگانان ارائه می دهد و برآورد دقیقی از میزان کاغذ مصرفی مدیران وجود خواهد داشت.
دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه به شماره های پشتبانی این سایت اشاره کردو افزود: این سایت تحت نظارت ارشاد است و شماره های پشتیبانی به سوالات متقاضیان پاسخ خواهند داد.
گفتنی است سامانه توزیع کاغذ در آدرس /https://paperds.ir در دسترس متقاضیان خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید