تاریخ: ۲۱:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۸/۱۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: نمایش "سرباز چهل ساله" به نویسندگی و کارگردانی بابک زینالی از این شهرستان، در بخش خیابانی و محیطی دومین جشنواره ملی سردار آسمانی، جزو آثار برگزیده انتخاب شد.

شاپور تشرینی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  ۱۹۹ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره سردار آسمانی در انجمن تئاتر انقلاب تهران ارسال شده بود و اثر کارگردان و نویسنده آستارایی در بین ۷۴ اثر برگزیده قرار گرفته است.

وی افزود: آثار برگزیده، در دی ماه در جشنواره ای به منظور گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان اجرا خواهد شد و کارگردان آستارایی در نمایش سرباز چهل ساله به زندگینامه این شهید والامقام پرداخته است.

وی اضافه کرد: زینالی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و فارغ التحصیل دوره جامع آموزش کارگردانی از موسسه آموزشی پژوهشی هنر انقلاب است و در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش تحصیل می کند.

تشرینی خاطرنشان کرد: تاکنون “کابوس های پلنگی”، “آستاراجان” و “دارم باهات حرف می زنم حواست هست؟” به کارگردانی و نویسندگی زینالی اجرا شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه هنر نمایش در آستارا به واسطه تلاش های هنرمندان این عرصه، جایگاه خود را بین مخاطبان پیدا کرده و تاکنون دو جشنواره استانی نمایشنامه نویسی در این شهرستان برگزار شده است.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ساماندهی شده است.

print

پاسخی بگذارید