نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۵۳ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
از تروریستی خواندن سپاه  تا خسارات سیل

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  تروریسم خواندن سپاه توسط ترامپ،اهمیت هوشیاری در برابر دشمنان ،رفع مشکلات سیل و درس گرفتن از زندگی امامان و فضیلت ماه شعبان  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه  ساری :تهمت تروریسم به سپاه از جنون ترامپ  دلالت می کند

آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : ترامپ با این تهمت ناروا در واقع به نظام صهیونیستی باج داده تا او را در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری اش یاری کنند.
وی از سپاه پاسداران به عنوان یکی از مردمی ترین و فداکارترین نهاد کشور یاد کرد و گفت : ترامپ با این نهمت ناروا به فرزندان انقلاب درغگوییش را به همه جهان ثابت کرد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد : این تهمت البته جزیی تر از روسای جمهوری پیشین آمریکا از جمله اوباما، بوش و غیره زده شده بود ، اما از آنجایی که درجه دیوانگیشان از ترامپ کمتر بود لذا به تبعات اینگونه اراجیف فکر می کردند.
خطیب جمعه ساری نقش سپاه پاسداران را در امنیت و اقتدار کشور مهم و بی بدیل توصیف کرد و گفت : این نهاد از نخستین روزهای شکل گیری همواره یار و یاور مردم بود و هم اینک نیز برای آرامش و آسایش شهروندان روزانه دستکم یک نفر از پرسنل خدوم این نهاد شهید می شود.
طبرسی همچنین با اظهار تاسف از سیل اخیر در ۲۴ استان کشور ، اظهار داشت : به رغم تلاش مسئولان و مردم هنوز بخش عمده ای از خسارات جبران نشده است.
وی افزود : دولت با بودجه محدود به تنهایی قادر به جبران خسارات سیل زدگان نیست و در این امر مردم و سایر نهادها باید همواره او را یاری کنند.

امام جمعه گرگان: تاریخ آمریکا سرشار از اقدامات ترویستی و غیرانسانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: این کشور با کارنامه ای سیاه و غیرقابل دفاع از انجام جنایت های مکرر در ویتنام، بمباران هیروشیما، قتل عامل مردم افغانستان به بهانه سرنگونی القاعده و بسیاری از کشورهای دیگر، نهاد مقدس و مردمی سپاه را تروریستی اعلام کرده که این اقدامی ننگ آور در تاریخ ثبت خواهد شد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشوری که هواپیمای مسافربری ایران را با ۲۹۰ سرنشین بیگناه منهدم کرده و به فرمانده این ناو هواپیمابر مدال شجاعت می دهد چگونه جسارت توهین آشکار به نهاد مقدس سپاه را یافته و می خواهد با این اقدام شرم آور خود خود را از همه جنایت هایش مبرا کند.
امام جمعه گرگان که با لباس سپاه خطبه های امروز را می خواند افزود: جایگاه سپاه ایران در منطقه بی نظیر و در داخل هم دارای دستاوردهای فراوان در بخش های گوناگون نظامی است که ترس و عصبانیت را برای دشمنان و آرامش و امنیت را برای مردم ایران و کشورهای برادر منطقه به ارمغان آورده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: هنگامی که دولت های عراق و سوریه برای حل مشکل خود در مقابله با گروه های تروریستی از سپاه درخواست کمک کردند؛ پاسداران این نهاد مقدس با همراهی نیروهای مردمی این کشورها را به ثبات و پایداری رساند و به محبوبیت فراوان در این کشورها رسید.
آیت الله نورمفیدی گفت: تروریستی خواندن سپاه در نهایت به ضرر ترامپ و دولت آمریکا تمام می شود و آنها هیچ منفعتی از این تصمیم غلط نخواهند برد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به خدمات به یادماندنی سپاه در رفع مشکلات سیل این استان اشاره کرد و گفت: در این سیلاب سپاه با گسیل امکانات فراوان و نیروهای متعدد به یاری مردم آسیب دیده شتافت و نقش فراوانی در عادی سازی اوضاع شهرهای سیل زده داشت.

امام جمعه رشت:سپاه در تامین امنیت داخلی نقش اساسی ایفا کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته ، به رهنمودهای مقام معظم رهبری به جوانان و مطالبه ایشان از این قشر از جامعه اشاره کرد و افزود: کوشا و با همت، دارای انگیزه والا و متعالی، دارای تهذیب آموزه های اخلاقی و حاضر در عرصه های مختلف جامعه اسلامی از جمله ویژگی های جوان از نگاه رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پارسایی و دینداری مطالبه مقام معظم رهبری از جوانان است، تصریح کرد: با نشاط بودن، پر شوری، دارای ابتکار عمل، خلاق، پرهیز از تنبلی و با تقوا بودن از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جوانان است.
آیت الله فلاحتی به نامگذاری روز ارتش توسط امام(ره) در ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ اشاره و بیان کرد: در جنگ تحمیلی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگ زرینی در صحنه انقلاب اسلامی از خود به جا گذاشت و این روز را به تمام نیروهای مسلح ایران تبریک می گوییم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ترامپ اشاره کرد و یادآور شد: تروریست خواندن سپاه موضوع عجیب و جدیدی از طرف آمریکا نیست و در گذشته نیز بوده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سرپوش گذاشتن به شکست های پی در پی سردمداران رژیم صهیونیستی یکی از هدف های مذبوحانه تروریستی خواندن سپاه است، خاطرنشان کرد: تروریست نامیدن سپاه برای حفظ نتانیاهو در عرصه سیاست است.
وی تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حرکت روانی آمریکا دانست و اظهار کرد: دشمن به دلیل اینکه در اقتصاد تحریمی نتوانست ملت ایران را به زانو درآورد، تلاش می کند سپاه را مسئول مشکلات اقتصاد غیر تحریمی معرفی کند اما بدانند این ترفند آنها نیز شکست می خورد.
امام جمعه رشت بخش اندکی از مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از مسائل ایجاد شده در خارج از مرزهای کشور عنوان کرد و افزود: بخشی از وضعیت اقتصادی ناشی از بی توجهی مسئولان، نبود نظارت و سستی در تصمیم گیری های داخل کشور است و همچنان از دولتمردان می خواهیم برای مشکلاتی که کشور را فرا گرفته، تدبیری بیندیشند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه توجه به مسائل و زیربناهای اقتصادی باید در راس برنامه های دولتمردان باشد، بیان کرد: ترامپ تلاش می کند سپاه را مسئول مشکلات در جامعه ما معرفی کند که البته نمی تواند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تلاش دشمنان برای تجزیه عراق، سوریه و لبنان، خاطرنشان کرد: سپاه در جلوگیری از تجزیه کشورهای غرب آسیا در کنار ملت ها و دولت ها نقش اساسی داشته است.
وی ادامه داد: آمریکا تلاش کرد تروریست ها را در غرب آسیا اقتدار ببخشد اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع از آن شد و سیاه رویی برای آمریکایی ها باقی مانده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها بدانند سپاه خاری در چشم و استخوانی در گلوی آنهاست، اظهار کرد: به آمریکایی ها می گوییم از عقده ای که از سپاه به دل گرفته اید باید بمیرید.

print

پاسخی بگذارید