نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نماز جمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۹:۲۸ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
نهم دی روز حفظ ارزش ها است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  پرداختن به اهمیت روز 9 دی ، گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی شاهرودی ، توجه به ارزش های اسلامی  ودینی  از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

خطیب جمعه گرگان:مردم اجازه توهین به ارزشها را نمی دهند

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: بعد از انتخابات سال 88 عده ای در داخل و خارج کشور سعی در ایجاد فتنه به خصوص در ایام محرم داشتند اما مردم اجازه این کار را به آنان ندادند و بساط فتنه گران برچیده شد.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن مرحوم به عنوان یک عالم مجاهد و مبارز یاد و تجلیل کرد.

امام جمعه ساری: فرهنگ 9 دی باید در جامعه استمرار یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری، افزود: 9 دی خیزشی خودجوش علیه دشمنان انقلاب اسلامی بود و اگر این قیام مردمی اتفاق نمی افتاد چه بسا امروزه روز از نعمت جمهوری اسلامی بی بهره بودیم.
وی گفت: 9 دی سیلی بنیان کن برای دشمنان داخلی و خارجی بود که با سر دادن شعارهای هنجار شکن از قبیل نه غزه نه لبنان به ارزش های معنوی دهن کجی می کردند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: فرهنگ 9 دی و سایر روزهایی که در سرنوشت جمهوری اسلامی دخیل بود هرگز نباید به دست فراموشی سپرده شوند.
او ادامه داد: هنوز هم انقلاب اسلامی نیاز به حمایت و وحدت بین اقشار گوناگون دارد و هرگز نباید اسباب ناامیدی برای مردم فراهم شود.
خطیب جمعه ساری از ارباب رجوع به عنوان ارباب و ولی نعمت مسئولان یاد و تاکید کرد: کارگزاران باید به عنوان یک وظیفه در رفع مشکلات آنان بکوشند.
وی افزود: هرگز نباید فراموش کنیم که مردم ولایتمدار ایران اسلامی در هر شرایطی اعم از گرانی، تورم، تحریم و تهدید دشمنان همواره یار و یاور ولایت فقیه بودند.
طبرسی گفت: خروج منفعلانه آمریکا از سوریه چه از روی فریبکاری و چه به ناچاری به نفع مردم ستمدیده جهان شد و آنانی که به قدرت شیطان بزرگ اعتقاد داشتند به ضعف و زبونی او پی بردند.
عضو خبرگان رهبری همچنین رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و از وی به عنوان نحبه، نمونه، فقیه و کارگزار وفادار جمهوری اسلامی یاد کرد.
طبرسی گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی در 27سالگی به درجه اجتهاد نائل شد و جایگزین بزرگانی همچون او در مدارس فیضیه سالها به طول می انجامد.

امام جمعه رشت:9 دی ، روز انسجام ملت و میثاق با ولایت بود

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با یادآوری حوادث پس از انتخابات در سال 1388 افزود: بعد از حوادث کوی دانشگاه در سال 1378 که آن هم منجر به شکست دشمنان شد ، در سال 1388 نیز با فتنه انگیزی می خواستند انقلاب اسلامی را تسخیر کنند.
وی با اشاره به یادآوری مجاهدت مردم گیلان در هشتم دی ماه بیان کرد: مردم گیلان هشتم دی ماه و تمامی ملت ایران 9 دی ماه در سال 88 در میثاق با ولایت و رهبری به خیابان ها آمدند که جای تقدیر و تشکر دارد.
آیت الله فلاحتی به دستاوردها نهم دی ماه نیز اشاره و انسجام بین ملت بزرگ ایران متاثر از این حرکت جمعی و ایجاد استحکام نظام اسلامی، حمایت همه طیف ها و گروه ها از رهبری و نظام اسلامی ، ایجاد باور عمومی برای جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی و تقویت همدلی بین مردم در سایه این حرکت مردمی را از مهمترین دستاوردهای این حماسه بزرگ عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که در سایه حکومت خدا، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)زندگی می کنیم .
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هفتم دی ماه سال 58 فرمان بسیج همگانی امام (ره) نسبت به سوادآموزی بود ، گفت: در ابتدای انقلاب، شمار بی سوادان در ایران دو برابر جهان بود اما امروز جامعه ایرانی 86 درصد سواد دارد ولی بایستی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور همچنان اهتمام ورزیم.

print

پاسخی بگذارید