تاریخ: ۱۴:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
هادی پور در رتبه پنجم برترین های فدراسیون جهانی تکواندو قرار گرفت

آرمین هادی پور تکواندوکار گیلانی در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی، در مکان پنجم وزن خود قرار گرفت.

رئیس هیات تکواندو استان گیلان اظهار داشت: فدراسیون جهانی تکواندو رتبه بندی (رنکینگ) المپیکی تکواندوکاران را اعلام کرد که در این رنکینگ امتیازات مرحله نخست مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ ایتالیا نیز محاسبه شده است.

محسن سترگی افزود: بر این اساس و طبق رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور تکواندوکار گیلانی وزن ۵۸- کیلوگرم، با ۳۱۷/۸۴ امتیاز در رده پنجم این وزن قرار گرفت و فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشورمان نیز در این وزن با ۱۸۳/۹۸ امتیاز همچنان در رده نوزدهم قرار دارد.

وی ادامه داد: در این رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، آرمین هادی پور پس از تای هون کیم و جون جانیک هر دو از کره جنوبی، جیسوس تورتوسا از اسپانیا و میخاییل آرتامونوف از کشور روسیه در رتبه پنجم وزن ۵۸- کیلوگرم المپیکی قرار گرفت.

رئیس هیات تکواندو گیلان خاطرنشان کرد: هادی پور هم اینک به همراه تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران در رقابت های یونیورسیاد (مسابقات دانشجویان جهان) در ایتالیا حضور دارد و امیدواریم که این تکواندوکار ملی پوش گیلانی در این رقابت ها بتواند مدال طلا و مقام قهرمانی را کسب کند.

آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می‌توان به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرند پری انگلیس، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، دو مدال طلا یونیورساد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.

print

پاسخی بگذارید