تاریخ: ۱۶:۲۵ :: ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
هزار و ۲۱۱ هنرکارت برای هنرمندان گیلان صادر شد

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هزار و ۲۱۱ هنرکارت برای هنرمندان استان به منظور حمایت از این قشر فرهیخته صادر شده است و این رقم تا پایان فروردین ماه به ۲ هزار کارت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی احمدنیا شامگاه جمعه در آئین اهدای هنرکارت به اکبر اکسیر بنیانگذار سبک شعر فرانو در آستارا اظهار کرد: از اواخر دهه ۷۰ تا سال ۹۳ عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر به صورت دستی بود و از سال ۹۳ به صورت اینترنتی و با تکمیل پروفایل های مجازی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: هنرکارت، کارت شناسایی هنرمندان محسوب می شود و برای امور بانکی آنها نیز کاربرد دارد و هنرمندان برای دریافت هنرکارت باید در سایت صندوق اعتباری هنر نام نویسی کنند.
وی ادامه داد: از اول بهمن ماه توزیع هنرکارت از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آغاز شده است و افراد عضو صندوق، از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز بهره مند می شوند.
احمدنیا گفت: در استان گیلان برای هفت هنرمند از جمله اکبر اکسیر، انوش نصر، سید غلامرضا میر معنوی، تیمور گرگین، محمد حسین مهدوی سعیدی، ساسان گل بستان فرد و محمد کوچک پور که نشان درجه یک هنر وزارت ارشاد را دریافت کرده اند، کارت هنر صادر شد و به کارت هنرمندان عادی ۱۵ میلیون ریال و به کارت هنرمندان دارای نشان درجه یک هنر، ۵۰ میلیون ریال بلاعوض واریز می شود.
وی افزود: فعالان فرهنگ و هنر استان به محض دریافت کارت، ۱۰ روز مهلت دارند تا برای فعال سازی آن، شماره ۱۶ رقمی کارت را به سامانه ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ با همان شماره همراهی که ثبت نام کرده اند ارسال کنند.
فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: این شهرستان از چهره های نامدار نظیر استاد اکسیر برخوردار است و او برای پرورش شاعران و حتی خبرنگاران، قدم های موثری برداشته است.
عباس صابر افزود: چهره های فرهیخته ادبی، نقش مهمی در تحولات فرهنگی و ادبی استان گیلان و کشور دارند و برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا تلاش می کنیم.
در آئین اهدای هنر کارت به اکسیر، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به صورت مجازی با این شاعر گفت و گو و از تلاش های او در عرصه ادبیات معاصر قدردانی کرد.
اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا -شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است و مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم، من هارا شورا هارا و مارمولک های هاچ بک از آثار اوست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید